Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Carolina - 12 mars 2009 10:21

Jao, nu börjar jag faktiskt vänja mig, det är verkligen som "mitt" ordspråk säger : "Framgång ger vänner, motgång prövar dem..."

Men jag har lärt mig med tiden att inte gräva ner sig för detta.. För dessa "vänner" är egentligen inte äns vänner utan mest tidsfördriv!!!

Man ska inte lita på dessa vänner har jag oxå lärt mig med åren, för om man gör det så blir man alltid sviken av någon anledning..

Bättre att klara sig själv.. Eller skaffa sig riktiga vänner, helt enkelt.

Ja för min del så har det blivit en helt ny vänskapskrets tror jag nog, förutom mina underbara hästvänner, som faktiskt är mina RIKTIGA vänner. För jag vet speciellt en av dem, att jag skulle kunna ringa och jag vet att hon skulle ställa upp på mig till 100 % om det var något.. Hon skulle nog släppa allt och bara hjälpa mig! Å det är sånna vänner man vill ha.

Jag behöver inte ha en vän som man måste prata med på telefon varje dag, för det har inte jag tid med =) Men jag vill ha en vän som man kan lita på, en som man kan säga en sak till som man vet att det kommer inte ut till någon annan.. Sånna vänner.. Eller som sagt, sånna vänner som man kan ringa till om det är något och dom ställer alltid upp.. Sånna vänner som aldrig sviker än när det kommer en motgång, och sånna vänner som finns där när motgången väl kommer! Sånna vänner vill jag ha..

Jag trodde förut att jag faktiskt hade några sånna vänner, men som sen visade sig vara motsattsen.. Men men.. Vad bryr jag mig om det, jag behöver inte dessa vänner har jag kommit fram till. Om dom inte kan vara mina riktiga vänner, så är dom egentligen inte värda att vara mina vänner överhuvutaget.Dom tar bara en massa onödig energi av en, och slösar på min viktiga tid, som jag hellre lägger på något annat! Tex på mina underbara djur, för dom DOM är mina RIKTIGA vänner!

Men man ska ha vänner som man litar på.

Min nya vänskapskrets, verkar vara sånna som jag kan lita på.. Sånna som jag kan prata med, även fast jag knappt känner dem, så kan jag prata med dom.. Det är egentligen ganska sjukt, men faktiskt skönt oxå.

Så ut med de gamla å in med det nya, börjar faktiskt bli lite av mitt nya "ordspråk" haha...

Å jag tror, att om det är några av dessa "vänner" som läser detta, så tror jag faktiskt att ni vet vilka ni är! Å då hoppas jag att ni får er en tankeställare!

För vet ni, i don´t need you, slösa inte bort min tid!

Bara lite tankar som slingrar sig i min hjärna just för tillfället, som jag var tvunen att skriva av mig!


//Carro

Av Carolina - 12 mars 2009 07:46

Godmorgon allesammans!

Jaha, äntligen Torsdag, då är det bara en dag kvar innan det blir helg.. Åå så skönt! Ska fortsätta hålla på å pyssla en massa hemma!

Ska försöka ta lite fina bilder oxå, så ja kan sätta upp mina fina ramar på den nya fina väggen =) Men för att kunna göra det måste man ju ha lite fina bilder att sätta upp!

Igår va hände då!
Jo det ska ja berätta för er, kom hem ifrån jobbet, och även fast man tänker att så fort jag slutar så åker jag direkt hem å byter om och sen direkt ner till stallet, så gör man aldrig d =/

Istället så blev jag fast hemma hos mamma å pappa i en timme innan jag åkte för att byta om och sedan ner till stallet!

Trodde inte att jag skulle kunna rida igår, beroende på att det har kommit så otroligt mycket snö, samt att mina hästar inte har några snösulor och det var värre än kramsnö! Så jag visste inte om jag vågade. Men tänkte what a f**k i give it a try =) Så jag sadlade på Miko och tog Nischka i grimma, tog med mig Jin och sen bar det iväg. Tänkte att om det blir jobbigt för hästarna med styltor så får jag ju vända. Hade självklart med min en hovkrats, men ändå!!! Men det gick över förväntan bra! Å hästarna samt min lilla bäbis vovve var sååå otroligt duktiga, det var jobbigt tyckte alla att pulsa i snön.. Men ändå så tyckte dom att det var så roligt. Nischka sparkade glädje bakuter och var sååå busig.. Miko var väldigt fin, han gick i form nästan hela tiden, förutom när syrran började bråka lite med honom, tyckte han nog *ler*. Nej vi hade det riktigt mysigt faktiskt.

Sen bar det väg hem efter att jag ridit klart och mockat och släppt in hästarna. Hem i full rulle och satte igång å baka, det är ju bara för kul. Tror nog att jag ska starta ett eget bageri =) haha.. Nej, ja tycker faktiskt att det är grymt kul och skulle kunna baka hela dagar!

Ja gjorde ca 36 st =), det vart, choklad muffins, vaniljmuffins och bärmuffins!! Och den som van i smaktestet av dessa var BÄRMUFFISEN, såå otroligt god!!

Vill ni ha receptet???? Om ni vill, så skriver jag det här sen om jag får en önskan om det!! =)

Ärsch ja gör det ändå!


100g smält margarin

2 ägg

2,5 dl socker

2 dl mjöl

1/5 tsk bakpulver

2 tsk vaniljsocker


Sätt på ugnen på 200 grader.

Blanda ihop alla ingredienserna till en smet och häll sedan detta i era muffinsformar/bullformar!

Sen så toppar du dessa med valfria bär, jag älskar ju blåbär och hallon så det vart det i mina muffins!

Ställ in dom i ugnen långt ner och grädda i ca 10 min!

Låt svalna och ät upp alla på en gång!!! HAHA


Sådär, nu har ni mitt älskade muffins recept!!!


Idag så kommer jag nog rida ut igen med iaf 1-2 hästar, för att pulsa i snön.. Riktigt bra träning!!

Dock så får jag lite fika besök, så det blir kanske inte så lång tid nere i stallet.. Tänkte kanske baka lite till innan hon kommer =)


Nä nu måste jag återgå till arbetet!

På återseende!

Carro



Ovido - Quiz & Flashcards