Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Carolina - 18 mars 2009 17:21

Ni ska få en till låt som jag fått höra nu på senaste, som jag bara älskar!

Så varsågoda!

Trevlig fortsatt dag/kväll!





Av Carolina - 18 mars 2009 15:05

Mig och Docy till årets första "tävling". Jag vet inte om jag kan kalla det tävling iaf, men det ska bli träning inför Aprilshow som jag ska skriva ihop anmälningblankett till ikväll..

Den tävlingen som jag ska vara med på är blueberry cup, och kommer att gå av stapeln den 5 april.. Jaha då var säsången igång snart då.. Pirr i magen.. haha... Sen helgen där på så åker vi på stora tävlingen..

Men blueberry cupen är iaf på hemma plan, april show är nere i skövde, så det blir en bit att åka.. men det blir kul..

Men till Blueberry kommer jag nog anmäla oss till

Trail, W.Pleasure och W. Horsemanship tror jag.. Vi får se vad det blir..

Funderade förut på att ta med Nischka på denna tävling, men vi får se.. jag har inte beslutat mig ännu.. Anmäler nog iaf, docy.

Tror nog att det är bra att "träna" lite på att komma ut bland mycket hästar samt folk, inför den "stora" tävlingen..

Om det är någon som funderar på att komma å kolla på denna tävling så kan ni gå in på http://www.wru.nu/Underhall.htm, här hittar ni information om tävlingen. Ni måste klicka på doc ikonen för att komma in på proppositonen. Där finner ni vägbeskrivningen till ridhuset oxå.


Ja nu vet ni vad jag har för planer så här långt iaf.


Denna bild har jag visat förut, den är på mig å Docy inför Freestyle Reingen på vårt KM.. 2008

Hörs

Kram

Av Carolina - 18 mars 2009 12:37

Ja ni, för ett år sedan så skulle hovslagaren komma idag. Men iår så kommer hovslagaren imorgon.. Haha, det är ganska sjukt.

http://sikaranch.bloggagratis.se/2008/03/18/578542-hovvis/ här är mitt inlägg ang detta.. Rätt roligt, och för ett år sedan så va det påskafton i helgen.. Ja man blir ganska förvirrad med allt, men ganska kul att även tänka tillbaka på det gångna året som varit. Det har hänt en hel del kan man ju säga =) Även för ett år sen så började det dra ihop sig för ett föl, dvs för om jag kunde se in i framtiden så skulle jag veta att det var exakt en månad kvar tills hon skulle ploppa ut, dvs att hon är född den 18 april 2008, så snart fyller skruttan 1 år, herregud vad tiden går.http://sikaranch.bloggagratis.se/2008/04/21/658505-varfor-jag-inte-skrivit-pa-ett-tag/. fast detta var några dagar efter!!

Av någon anledning så känns det som att detta år kommer bli ett av dom bästa i mitt liv, vet inte riktigt vad det kan bero på.. hmm, eller jo jag kanske vet det innerst inne =) Allt känns så mycket lättare och så mycket bättre, haha..

Ja här har ni lite tankar.


På återseende..

Kramar



Av Carolina - 18 mars 2009 09:26

Ja, nu har vi fått äran att se solen i hela två dagar, det är ju helt underbart.

Det känns verkligen nu som att våren är påväg, när man känner värmen ifrån solen, fågelkvitter, å snön börjar sakta men säkert att försvinna. Snart kommer även dom efterlängtade tussilagona =)

Jaha, igår så när jag kom hem så var det bara till att byta om och sätta på sig lite 'hästkläder' och sen bege sig ner till det älskade stallet. Där 5 underbara 'vänner' står och väntar på mig glatt..

Hade bokat med C att vi skulle träffas i ridhuset och rida lite grann..

Men innan så red jag Miko och tränade lite galoppbommar, han var riktigt duktig, trodde att han skulle glömt bort allt som vi tränade förra året, men allt satt som en smäck om inte bättre.. Gjorde förvändgalopp med enhandsfattning, samt byte till förvänd. Helt otroligt.. Han var alltså kanon igår.. Sen red jag min bus Nischka, herregud säger jag bara, hon var en vildhäst igår, trodde hon iaf.. haha.. Ja till en början var hon lugn, sen tänkte ja, hon ska oxå kunna detta med bommar. (notera att hon nästan inte är tränad på bommar så mkt) Så jag började från galopp på en gång.. Å va kul hon tyckte att det var.. Tillslut tyckte hon att varför galoppera så långsamt när man kan springa fort.. Ja ni, va ska man göra. Jag satt bara och log, för hon tyckta att det var sååå otroligt roligt!

Sen bar det iväg med Docy till ridhuset, han var RIKTIGT duktig kan jag meddela er gott folk. Hade tänkt att träna lite bommar, men bestämde mig för att träna, neckreiningen lite grann på honom, samt att bibehålla farten på raktspår osv. Och han var Otroligt duktig, nästan så att jag blev lite chockad.. Men det var jätte roligt. Sen hoppade jag upp på C häst, som är ett halvblod av XXXXL modellen, herregud, jag som är höjdrädd och allt, och jag kan meddela er att man får faktiskt lite svindel när man precis satt sig upp, men efter ett tag så försvinner det.. Han var riktigt busfrö igår, men det var ändå kul och rida lite på honom, han har jätte fina rörelser.. Nu ska ni tänka på att jag red "dressyr" på denna häst, jag som "inte kan" det.. hah.. Men det är kul..

Idag så ska Docy få stå, så tänkte jag rida Miko och Niscka.. Måste dock börja att klippa Docy till tävlingen. Vet bara inte hur det ska gå, för jag måste ju bada honom ren först, men vill inte att hans muskler ska bli kalla.. Hmm, men det är en gåta som jag får lösa bara.. Han måste ju vara fin när han ska på fin quarter show. haha, har aldrig tävlat på en sån förut så det ska bli intressant..


Nä nu måste jag fortsätta jobba lite..

Ha en fortsatt trevlig Onsdag.


Kramar

Ovido - Quiz & Flashcards