Direktlänk till inlägg 18 mars 2009

Älskade sol =)

Av Carolina - 18 mars 2009 09:26

Ja, nu har vi fått äran att se solen i hela två dagar, det är ju helt underbart.

Det känns verkligen nu som att våren är påväg, när man känner värmen ifrån solen, fågelkvitter, å snön börjar sakta men säkert att försvinna. Snart kommer även dom efterlängtade tussilagona =)

Jaha, igår så när jag kom hem så var det bara till att byta om och sätta på sig lite 'hästkläder' och sen bege sig ner till det älskade stallet. Där 5 underbara 'vänner' står och väntar på mig glatt..

Hade bokat med C att vi skulle träffas i ridhuset och rida lite grann..

Men innan så red jag Miko och tränade lite galoppbommar, han var riktigt duktig, trodde att han skulle glömt bort allt som vi tränade förra året, men allt satt som en smäck om inte bättre.. Gjorde förvändgalopp med enhandsfattning, samt byte till förvänd. Helt otroligt.. Han var alltså kanon igår.. Sen red jag min bus Nischka, herregud säger jag bara, hon var en vildhäst igår, trodde hon iaf.. haha.. Ja till en början var hon lugn, sen tänkte ja, hon ska oxå kunna detta med bommar. (notera att hon nästan inte är tränad på bommar så mkt) Så jag började från galopp på en gång.. Å va kul hon tyckte att det var.. Tillslut tyckte hon att varför galoppera så långsamt när man kan springa fort.. Ja ni, va ska man göra. Jag satt bara och log, för hon tyckta att det var sååå otroligt roligt!

Sen bar det iväg med Docy till ridhuset, han var RIKTIGT duktig kan jag meddela er gott folk. Hade tänkt att träna lite bommar, men bestämde mig för att träna, neckreiningen lite grann på honom, samt att bibehålla farten på raktspår osv. Och han var Otroligt duktig, nästan så att jag blev lite chockad.. Men det var jätte roligt. Sen hoppade jag upp på C häst, som är ett halvblod av XXXXL modellen, herregud, jag som är höjdrädd och allt, och jag kan meddela er att man får faktiskt lite svindel när man precis satt sig upp, men efter ett tag så försvinner det.. Han var riktigt busfrö igår, men det var ändå kul och rida lite på honom, han har jätte fina rörelser.. Nu ska ni tänka på att jag red "dressyr" på denna häst, jag som "inte kan" det.. hah.. Men det är kul..

Idag så ska Docy få stå, så tänkte jag rida Miko och Niscka.. Måste dock börja att klippa Docy till tävlingen. Vet bara inte hur det ska gå, för jag måste ju bada honom ren först, men vill inte att hans muskler ska bli kalla.. Hmm, men det är en gåta som jag får lösa bara.. Han måste ju vara fin när han ska på fin quarter show. haha, har aldrig tävlat på en sån förut så det ska bli intressant..


Nä nu måste jag fortsätta jobba lite..

Ha en fortsatt trevlig Onsdag.


Kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 22 juli 2010 13:22

Hej på er alla därute. Ett helt år har gått utan något blogginlägg.. Tiden går så fort så att man inte hänger med riktigt. Har hänt en del saker under tiden jag inte skrivit, jag har exempelvis blivit mamma till en underbar lite pojke som nu är...

Av Carolina - 2 juli 2009 07:57

Men ack så varmt, igår fick mina underbara vänner stå. Dom såg så trötta ut när jag tittade på dem i hagen, så jag bestämde mig för att lägga ner min energi på min tomt som ser ut som 7 svåra år i ett nöd år. Nä kanske inte så illa men ändå. Klippte ...

Av Carolina - 30 juni 2009 08:42

Gud så underbara hästar jag har, jag blir mer än pirrig i magen varje gång jag tänker på dem.. Helt otroligt hur mycket jag älskar dem. Undrar ibland vad jag skulle göra utan dem.. Hihi, låter lite som ett förhållande, men det är det ju nästar iof. M...

Av Carolina - 29 juni 2009 10:42

Halloj allesammans! Nu äntligen skriver jag igen ;) Har hållt på med höbergning hela helgen och vilken värme det har varit..Herregud. Mina underbara hästar har fått stått i 3 dagar beroende på höbergningen och självklart denna värme. Så nu hoppas jag...

Av Carolina - 18 juni 2009 15:47

Tänka sig att det är midsommar imorgon, kan man ju knappast tro med denna kyla och dåliga väder. Men vi får  hoppas på en kanon sommar resten av tiden som finns kvar!   Vad händer på midsommar då? Ja, hemma hos mamma å pappa å mysa lite samt på lörd...

Ovido - Quiz & Flashcards