Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Carolina - 6 mars 2009 13:11

Ja på lunchen var ja hemma för att rasta min underbara bäbis dvs Jin =)

Gick ner till stallet för att titta till hästarna och gav dom lite lunch oxå..

Det är så mysigt att bara vara ute i naturen, det är fan livet.. hah snacka om bondunge!! haha... Men det är helt seriöst underbart.

Jag längtar tills jag slutar jobba så att jag kan få åka hem till mina underbara djur.. Har planerat att ja ska rida alla hästarna idag, eller hela helgen.. Måste nämligen sätta igång dem påriktigt nu...

Sen i helgen så har jag planerat att vi ska fortsätta som vi iof gör hela kvällar, lediga stunder osv, men det är att bli färdiga hemma.. Eller färdiga med ett hus blir man väl aldrig, men man kan få det beboligt =)

Det känns helt fantastiskt att verkligen börja få ordning i huset..

Fast det är ju så mycket som man skulle vilja köpa, inte bara till huset utan till sig själv, så som kläder och dyligt.. men vem har råd med det när man har ett hus.. Sen så måste jag köpa ett nytt regntäcke till Miko är det planerat.. Ska köpa ett sånt där amigo regn täcke.. Har ju vintertäcket.. med tillhörande hals.. och det man kan göra då är ju att sätta på halsen på regntäcket.. SMART VA!! hah..

Ja ska även hjälpa mamma med en catring som hon har i helgen... Så ja ska laga en massa med mat..Och detta är då på lördagen.

På söndag så kommer Amanda hit så ska jag hjälpa henne lite grann med hennes häst! Ska bli så skojj att se dom igen, henne å hennes söta Tullan!

Måste återgå till mitt kära jobb, slutar ju nämligen om 2,5h =)


Lägger in en bild som ni inte har sätt.. För alla er som undrar hur docy ser ut.. Har en bild på oss när vi tävlar freestyle reining, vår första tävling.

Vi kom 2:a..


//Carro & the animals

Av Carolina - 6 mars 2009 07:39

Ja tiden går fort just nu, men det är skönt tycker jag.. Då är det närmre sommaren och då självklart närmare alla tävlingar =)

Ja har inte planerat min första tävling än, tänkte väl försöka sätta mig ner i helgen och kollar igenom det tror jag..

Så vad har hänt då, jo det ska jag berätta..

Nu förra helgen som var och hela veckan så har jag flyttat in i mitt underbara hus, och det blir sååå bra.. Har målat om lite och fixat och trixat, så att man ska trivas på en gång, så man inte behöver känna efter en liten stund att man inte trivs osv osv.. Men det känns helt underbart att börja komma i ordning.. och det menas oxå med att jag kommer nu att ha ännu mera tid med mina underbara djur.. Känns som om dom har kommit i andra hand bara för att man hållt på med en massa grejjor.. Men nu så, ska jag sätta igång på heltid igen.. eftersom att livet börjar komma ikapp nu!! =)

Har inte hunnit rida så mycket, red miko en sväng igår, bara i ca 10 min, för att känna lite på honom, red på stallplan utan någonting, och han va så duktig min lilla kille!! Vet inte om man kan kalla det att rida.. men leka lite då kanske =) Men idag så ska vi träna lite grann hade jag tänkt.. eller jag ska rida på åkern, har inte så många andra ställen att träna på!

Nej nu ska ja fortsätta att jobba, slutar kl 16 idag, så det är helt underbart, för då är det fortfarande ljust när man kommer hem =)


Hejhopp,

Kramar

Carro å djuren

Ovido - Quiz & Flashcards