Direktlänk till inlägg 9 juni 2009

Förlåt alla -

Av Carolina - 9 juni 2009 11:13

För jätte dålig uppdatering, ska verkligen försöka bättra mig :)

Ja det har ju hänt en hel del, jag har varit på mallis vilket var helt fantastiskt, vi hade sol hela hela veckan, och på torsdagen så var det 35 grader och därmed den varmaste dagen på mallis i maj sen dom började mäta tempraturen, hur coolt är inte det ;)

Sen var jag ju då på utställningen med mina underbara Araber.

Jag tycker att dom skötte sig relativt bra, dock så var dom "lite" skrikiga *läs mycket*. Men jag är väldigt nöjd med dom för att det var ju trotts allt Niwaras första händelse utanför Sika, och första gången hon åker transport.

Sen när vi var på plats så skulle ju dom skiljas alltså Nischka och Niwara, och då vart det ju liv... Haha.. Fast ändå så är det ju rätt gulligt oxå.

Tycker dock att Niwara fick dåliga poäng, men hon ställde ju heller inte upp sig och var lite rädd, så hon showade inte.. Så lite träning på det där så kommer hon nog komma upp i poäng ;)

Nischka var oxå lite skrikig och på lördagen så skötte hon sig ganska bra, och i championatet så skötte hon sig exemplariskt, och verkligen visade vem hon var.. hihi.

Miko min lilla vita springare som bara älskar att vara på utställning, han ville verkligen visa hur snygg han var. Dock så när det var vår tur att showa lite så råkade det hända en olycka, han råkade springa på mig lite granna, dock inte så att jag gjorde mig illa, men hela hästen bara skönk ihop, inte för att han var rädd att jag vart arg utan för att han trodde att jag gjort illa mig. Så han vart lite lite nedstämd. Men han tyckte det var ganska kul ändå!!

Jag åkte hem väldigt nöjd över mina fina snygga araber!


Nu i helgen så har jag varit på tävling, en tävling som gick över förväntan bra. På Lördagen så var det en D-tävling, som jag tog med mig Docy på.
Vi ställde upp i 6 klasser, varav 2 stycken var halter klasser. (man leder och visar upp hästen i grimma) Vi kom hem med 5 vinster och 1 andra placering. Han skötte sig exemplariskt, så nu blir det nog till att gå upp nån nivå.


Söndagen så var det en C och B - tävling, och därav min och Mikos första tävling på året. Jag vet att han brukar vara lite lätt larvig de första två - tre tävlingarna och inte alls sköta sig inne i klassen. Men det märks att min älskling har blivit lite mognare och oxå vilja visa upp sig att han faktiskt är BÄST. Vi startade i 6 klasser varav 1 b-tävlingsklass. Vi kom hem med 2 vinster, 1 andra placering, 1 femte, 1 sjätte. och en diskning, då miko visade en liten tendens till att det faktiskt var första tävlingen, så jag beslutade mig att ta två händer. Men jag är en mycket nöjd Ryttare och ägare till dessa två underbara hästar. Jag är bara sååå nöjd.


Så nu i helgen så ska jag och Miko försöka kvala oss in till SM, det går av i strängnäs och är 2 stycken b-tävlingar lördag och söndag. Ska bli kanon kul, och speciellt eftersom han är i så fin form och är såå otroligt duktig.


nu har ni lite info ifrån oss på Sika ranch.

Hoppas att alla ni har haft det underbar oxå.


Nu ska jag försöka ta mig i kragen,

Kramar alla, Carro å hästarna

 
 
Ingen bild

Katrine

9 juni 2009 19:41

GRATTIS vad duktiga ni är. Vi kommer inte till Strängnäs i helgen eftersom vi ska tävla en deltävling i Agria cup hos DWR, men lycka till så ses vi väl på nån annan tävling.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 22 juli 2010 13:22

Hej på er alla därute. Ett helt år har gått utan något blogginlägg.. Tiden går så fort så att man inte hänger med riktigt. Har hänt en del saker under tiden jag inte skrivit, jag har exempelvis blivit mamma till en underbar lite pojke som nu är...

Av Carolina - 2 juli 2009 07:57

Men ack så varmt, igår fick mina underbara vänner stå. Dom såg så trötta ut när jag tittade på dem i hagen, så jag bestämde mig för att lägga ner min energi på min tomt som ser ut som 7 svåra år i ett nöd år. Nä kanske inte så illa men ändå. Klippte ...

Av Carolina - 30 juni 2009 08:42

Gud så underbara hästar jag har, jag blir mer än pirrig i magen varje gång jag tänker på dem.. Helt otroligt hur mycket jag älskar dem. Undrar ibland vad jag skulle göra utan dem.. Hihi, låter lite som ett förhållande, men det är det ju nästar iof. M...

Av Carolina - 29 juni 2009 10:42

Halloj allesammans! Nu äntligen skriver jag igen ;) Har hållt på med höbergning hela helgen och vilken värme det har varit..Herregud. Mina underbara hästar har fått stått i 3 dagar beroende på höbergningen och självklart denna värme. Så nu hoppas jag...

Av Carolina - 18 juni 2009 15:47

Tänka sig att det är midsommar imorgon, kan man ju knappast tro med denna kyla och dåliga väder. Men vi får  hoppas på en kanon sommar resten av tiden som finns kvar!   Vad händer på midsommar då? Ja, hemma hos mamma å pappa å mysa lite samt på lörd...

Skapa flashcards