Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Carolina - 9 mars 2009 17:04

Jag menar då självklart arbetsdagen, jobbar till kl 18 idag!!

Längtar så otroligt mycket hem, men det beror nog mest på att jag har fått det så otroligt fint hemma å att det är sån mys atmosfär där hemma =)

Sen längtar jag ju självklart efter alla mina små underbara djur..

Får se om jag hinner rida idag, kanske låter alla hästarna få en vilo dag, eller så kanske jag bara rider en häst, en snabbis... Ja är nämligen helt slut i både kropp å hjärnan!! Så tänkte att jag för en gång skull kanske ska lyssna till min kropp och bara ta en softar dag!! Men jag måste ju ändå ner och mocka och tänkte oxå passa på att raka hästarna i nacken.. Alla ser ut som tuppar.. HAHA..

Har varit till fissan idag oxå, det blev riktigt coot.. Kort väldans kort.. Men ballt.,. haha, så nu ser jag ut som en punkare.. HAHA, mamma kommer nog gilla det när hon får se det.. Som en gammal punkare som hon är.. hihi..

Får se hur mycket jag hinner med och vad jag gör med hästarna idag.. Suget på att rida är ju väldigt mycket, men som sagt, kanske ska försöka lyssna på kroppen idag.. Lär ju iaf gosa å borsta på dom små älsklingarna..


Nej nu måste jag jobba på den sista arbetstimmen!!

Ha en fortsatt trevlig kväll kära vänner =)


Kramar

ifrån oss

Av Carolina - 9 mars 2009 10:41

Ja ursch vad värdelöst det är med detta snöblask. När ska det försvinna.. Och mer snö lovar vädret oxå.. Fy och urshc, ja vill bara att det ska bli vår nu.. Det är så mysigt med våren, för då kan man börja pyssla en massa ute, och man kan börja ta av hästarna täckena på hästarna och allt känns så mycket bättre och lättare... Tänk när man kan börja göra ordning på tomten :D gud så kul..

Jaha ja, nu får ja sluta drömma, för det tar ju faktiskt ett tag innan det blir så. tyvärr!!

Igår så städade vi en massa i huset, vart så fint så, men eftersom min kära lilla vovve jin fäller så mycket så lär man få damsuga idag igen.. Eller man kommer nog få damsuga varje dag=) Men va gör väl det!

Efter det så fick vi besök utav mina underbara svärföräldrar.. Helt underbara =) Dom tyckte nog att vi bodde bra fint, och jag tror nog inte att man kan säga så mycket annat.. För det är allt annat än fult. Enligt min åsikt, jävig som man är.. Haha..

Ja sen så bar det av till ridhuset, där jag hjälpte A, med sin lilla häst. Så söt den hästen är.. Haha, ååå vilka framsteg, det är så kul att se!

Efter det så åkte jag hem till mig och sen bar det av till att sköta mina egna små älsklingar. Red Docy ut och hade med mig Jin, han tycker det är så kul att få följa med när jag rider.. Dock så tycker inte Docy att det är så spännande med en hund som bara flyger upp rätt va det är vid sidan.. HAHA.. Men det är bra träning för honom..
Miko och Nischka fick gå på barnan idag igen.

Nischka var väääldans pigg igår, och sen tyckte hon att det var lite halt, så vi tog det lite försiktig, eller jag gjorde det och Nischka tyckte att man kan springa fort så hinner man inte halka *asg*. Tillslut så gav jag upp, för det vart lite farligt.. Så vi skrittade av och sen så gick jag upp för att ta Miko.

Miko och jag tränade lite byten och raka spår, först så gick det sådär, men på slutet så satt det väldigt bra.. Några byten var lite sena, men det berodde nog på mig, att jag inte förberädde honom tillräkligt bra.. Men när jag väl gjorde det så var dom klockrena!

Idag så kommer nog en häst få stå iaf, jag har lite ont i kroppen idag.. Men tänkte nog försöka rida ut med Nischka och rida Docy på barnan.. Så får nog lilla gubben stå!


Nej nu kallar jobbet igen!

På återseende!

Bild: Miko jag och erik å shaggy i Team sorting nere på chappen

//Carro å hästarna

Ovido - Quiz & Flashcards