Alla inlägg under juni 2008

Av Carolina - 13 juni 2008 15:34

Här kommer länkar till spännande sidor inför Arabhäst-EM i Österrike 2008.
http://www.em-araber.org/

AUKTIONEN till förmån för EM-truppen 2008 har dragit igång på allvar.
Missa inte chansen att bjuda på spännande objekt!

"Sno" loggan och gör reklam för detta bums!
VARMT välkomna in på www.ahis.se för mer information.

Kopiera gärna denna logga och lägg ut den på er hemsida/blogg så alla får möjlighet att se den

Av Carolina - 12 juni 2008 11:11

Nu i helgen eller på Lördag morgon så kommer jag och Miko att åka ner till Strängnäs för att tävla 2 b-tävlingar. Vi har anmält oss i Trail, W, Horsmanship, W. Riding och Versitail Horse. Denna tävling kan man kvala sig in till SM vilket jag hoppas på att göra! =)

Jag hoppas verkligen att vi kan skärpa till oss och att detta kommer att gå bra. Miko gick riktigt bra igår när jag red på barnan. Sen tog jag mig ann att klippa honom i huvudet, det blev några missar men ingen större fara för att vara första gången. Hihi. Tänkte att han skulle vara finare än vad han redan är nämligen.

Idag så ska han få vila och sen imorgon så tänkte jag rida och bada honom samt packa in allt i trasporten eftersom jag måste åka ganska tidigt hemifrån. I början av veckan så kände jag inte speciellt mycket för att tävla men just nu känns det extremt roligt. Det som inte känns så roligt är att jag ska sitta o pendla till strängnäs hela helgen, eftersom mamma o pappa åker och hälsar på vänner nere i findland och jag måste passa kor, hästar och hundar. Samt mina små brorsor som är 15-16 år och vem vet vad dom kan hitta på? hmm=/ Miko får dock stanna kvar på tävlingsplatsen, vilket jag känner både och för. Gillar inte att lämna honom bara, men jag känner väldigt snälla männsikor som kan se till honom och kassta åt honom kvälls målet samt byta vatten! Aja nu måste jag fortsätta att jobba men berättar resultaten på Måndag om jag hinner =)

Hållar alla tummar för att denna tävling går vägen för oss *Ler*


Kramar

Carro & Miko

Av Carolina - 5 juni 2008 07:45

Igår så red jag ut med Miko skulle bort kl 19. Det var jätte jätte varmt när jag hämtade honom så jag tänkte att en uteritt är det som gäller och inte så mycket jobb utan att man ska ta det lugnt.

Vi red mellan rundan, och han kändes riktigt fin redan från början. Och det var ihållande, jag minns knappt senast han gick så här bra när vi red ut, Miko brukar ju alltid vilja gasa när man rider ut, men inte igår. Kändes heller inte som det var värmen som gjorde det, för han va hur pigg som helst. Det var så underbart att bara sitta o åka med och inte behöva tjaffsa!

Red mycket intevaller med honom alltså mycket trav o galopp sakta ner till trav och efter ett tag ny galopp.. Tänkte att det inte är så jobbigt för honom. Ville bara dela med mig av min glädje, för ni anar inte hur mysigt det var!!

bild:Niwara första gången med grimma.

Har inte fått över bilderna ännu eftersom våran dator hemma verkar ha kraschat.


//Carro o Miko

Av Carolina - 2 juni 2008 16:39

Lördagen som var va jag och Miko och tävlade igen, det gick ganska skapligt med tanke på hur morgonen startade. Jag försov mig ganska skapligt nämligen. Hade inte packat ett dugg till tävlingen beroende på att jag var på konsert. Men fick som tur vad hjälp utav min snälla pappa med att packa in allt och sen var det bara tuta o köra iväg. Kom till tävlingsplatsen i god tid så det var skönt. Mös lite med Miko och sen sadlade jag honom, red inte fram så hårt utan försökte att bara mjukgöra honom lite, men gick inte fullt så bra eftersom han larvade sig en massa. Antar att det berodde på att han kände av min stress på morgonen. Men men tänkte jag, vi gör det bästa av situationen och gick o ställde mig i skuggan iställe, för det var OTROLIG varmt. Vi hade anmält oss till W.horsmanship, trail, ranchtrail o Versitale Horse. Och jag ska inte vara missnöjd men jag vet att vi kan betydligt bättre än vad vi visade upp oss på denna tävling. Men resultaten vart iallafall 3:a i Horsmanshipen, 3:a i Trailen och 1:a i Ranch trail och 1:a i versital horse. Dock så var det bara pettitesser som gjorde att vi kom 3:a i de andra klasserna =) men det är pettitesser som man kan träna på =)

Nästa tävling är den 14-15/6 och det är b tävling. Ska bli riktigt kul. Miko ska få stanna kvar över natten, men jag måste förmodligen hem. Mor och far kanske ska åka över och hälsa på vänner i Finland och då måste jag hem o sköta alla djuren. Men vi får se hur det blir, gillar inte att lämna Miko, men vet att det är massa med goda vänner som tar hand om honom isånt fall. Docy har stått fre-sön veckan som var. Men idag så ska jag sätta igång honom igen. Ska bara köra lite lätt med honom alltså massa med mjukgörande bara. Ja det var lite om vad som sker och händer.

Ska försöka rapportera vad jag gör för något kul snart igen!


//Carro o hästapållarna

Bild på Niwaras vackra pappa!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om MIN blogg?
 BRA!
 DÅLIG!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards