Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

Snöblask ursch!

Av Carolina - 9 mars 2009 10:41

Ja ursch vad värdelöst det är med detta snöblask. När ska det försvinna.. Och mer snö lovar vädret oxå.. Fy och urshc, ja vill bara att det ska bli vår nu.. Det är så mysigt med våren, för då kan man börja pyssla en massa ute, och man kan börja ta av hästarna täckena på hästarna och allt känns så mycket bättre och lättare... Tänk när man kan börja göra ordning på tomten :D gud så kul..

Jaha ja, nu får ja sluta drömma, för det tar ju faktiskt ett tag innan det blir så. tyvärr!!

Igår så städade vi en massa i huset, vart så fint så, men eftersom min kära lilla vovve jin fäller så mycket så lär man få damsuga idag igen.. Eller man kommer nog få damsuga varje dag=) Men va gör väl det!

Efter det så fick vi besök utav mina underbara svärföräldrar.. Helt underbara =) Dom tyckte nog att vi bodde bra fint, och jag tror nog inte att man kan säga så mycket annat.. För det är allt annat än fult. Enligt min åsikt, jävig som man är.. Haha..

Ja sen så bar det av till ridhuset, där jag hjälpte A, med sin lilla häst. Så söt den hästen är.. Haha, ååå vilka framsteg, det är så kul att se!

Efter det så åkte jag hem till mig och sen bar det av till att sköta mina egna små älsklingar. Red Docy ut och hade med mig Jin, han tycker det är så kul att få följa med när jag rider.. Dock så tycker inte Docy att det är så spännande med en hund som bara flyger upp rätt va det är vid sidan.. HAHA.. Men det är bra träning för honom..
Miko och Nischka fick gå på barnan idag igen.

Nischka var väääldans pigg igår, och sen tyckte hon att det var lite halt, så vi tog det lite försiktig, eller jag gjorde det och Nischka tyckte att man kan springa fort så hinner man inte halka *asg*. Tillslut så gav jag upp, för det vart lite farligt.. Så vi skrittade av och sen så gick jag upp för att ta Miko.

Miko och jag tränade lite byten och raka spår, först så gick det sådär, men på slutet så satt det väldigt bra.. Några byten var lite sena, men det berodde nog på mig, att jag inte förberädde honom tillräkligt bra.. Men när jag väl gjorde det så var dom klockrena!

Idag så kommer nog en häst få stå iaf, jag har lite ont i kroppen idag.. Men tänkte nog försöka rida ut med Nischka och rida Docy på barnan.. Så får nog lilla gubben stå!


Nej nu kallar jobbet igen!

På återseende!

Bild: Miko jag och erik å shaggy i Team sorting nere på chappen

//Carro å hästarna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 22 juli 2010 13:22

Hej på er alla därute. Ett helt år har gått utan något blogginlägg.. Tiden går så fort så att man inte hänger med riktigt. Har hänt en del saker under tiden jag inte skrivit, jag har exempelvis blivit mamma till en underbar lite pojke som nu är...

Av Carolina - 2 juli 2009 07:57

Men ack så varmt, igår fick mina underbara vänner stå. Dom såg så trötta ut när jag tittade på dem i hagen, så jag bestämde mig för att lägga ner min energi på min tomt som ser ut som 7 svåra år i ett nöd år. Nä kanske inte så illa men ändå. Klippte ...

Av Carolina - 30 juni 2009 08:42

Gud så underbara hästar jag har, jag blir mer än pirrig i magen varje gång jag tänker på dem.. Helt otroligt hur mycket jag älskar dem. Undrar ibland vad jag skulle göra utan dem.. Hihi, låter lite som ett förhållande, men det är det ju nästar iof. M...

Av Carolina - 29 juni 2009 10:42

Halloj allesammans! Nu äntligen skriver jag igen ;) Har hållt på med höbergning hela helgen och vilken värme det har varit..Herregud. Mina underbara hästar har fått stått i 3 dagar beroende på höbergningen och självklart denna värme. Så nu hoppas jag...

Av Carolina - 18 juni 2009 15:47

Tänka sig att det är midsommar imorgon, kan man ju knappast tro med denna kyla och dåliga väder. Men vi får  hoppas på en kanon sommar resten av tiden som finns kvar!   Vad händer på midsommar då? Ja, hemma hos mamma å pappa å mysa lite samt på lörd...

Ovido - Quiz & Flashcards