Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Carolina - 10 mars 2009 13:38

Ja det har verkligen kommit mycket snö =( Ursch, ja vill ju verkligen verkligen ha vår nu.. Lite värme, å lite lite känsla av att sommaren snart kommer!! men som ja skrev tidigare, verkar som att man kommer få vänta ett tag till på de, tyvärr..

Ja skulle återkomma med när jag har bestämmt vad jag skulle göra med mina små änglar idag.. Ja tror nog att jag har bestämmt!

Slutar kl 16 idag, så då blir det direkt till att handla hem lite mat å häst mat, å ett ben till jini! Får matgäster hem idag, lite kul faktiskt..

Så det blir en snabbis i stallet idag. Tänkte att så fort vi kommer hem ifrån Norrtälje, så sticker jag och jin ner till stallet och tar Miko och Nischka å rider ut en liten sväng.. Dock så tror jag nog att det är ganska halt ute, så vi får vara lite försiktiga.. men rida det måste jag!

Får se om jag hinner ta docy nått idag, men ja tror nog inte av att han dör av att stå en extra dag, han har varit så otroligt duktig nu senast när jag ridit honom! Men vi får se hur mycket man hinner, dessvärre så brukar ju tiden bara springa iväg när man har kul =)

Nej nu måste jag jobba lite, får se om jag hinner uppdatera hur det gick sen ikväll... Annars så får ni vänta till imorgen!!


Ha en bra dag/kväll

Kramar

Carro å djuren

Av Carolina - 10 mars 2009 07:15

Godmorgon allesammans!

Tror ni att jag red igår?!?!? Nepp det gjorde jag inte. Jag tog en ledig dag och det kändes verkligen som att jag behövde den där dagen =)

Jag har oxå en sån underbar mamma som hade mockat till mig när jag kom hem. Det är ibland så underbart skönt, när man kommer hem sent ifrån jobbet, så är allt redan fixat =) Så kan man bara lata sig hemma!!! Å det är ganska mysigt just nu att kunna vara hemma, eftersom det är en sån myskänsla där hemma, mycket "varmare" än det var förut... Så nu skulle jag oxå bara kunna va en såndär som satt inne en hel dag! ELLER??? NO I don´t think soooo.. Även fast det har blivit riktigt fint hemma så är jag en bondunge, å skulle definitivt inte bara kunna sitta inne...

Men jag åkte iaf ner till stallet igårkväll för att säga godnatt till mina små änglar. Verkade som om dom oxå var ganska nöjda att få en ledig dag, för dom ville verkligen gå in=)

EN LITE NYHET OXÅ,I MORSE FICK VI ÅRETS FÖRSTA KALV =) KL 06,00 kom den.. Så nu vill ja bara hem och kolla på den lilla, dom är ju så underbart söta!

Idag så blir det iaf rida, å det gäller alla hästarna... Dock så har det kommit sånt där vitt ifrån himmlen inatt, å inte så lite heller.. ÅÅÅ ja som verkligen ville ha vår.. Men verkar som att jag kommer få vänta ett bra tag med det ^^... Får se vad jag hittar på med hästarna, har inte riktigt bestämmt ännu.. Men nån kommer jag iaf rida ut, för ja tror nog att min kära lilla vovve måste få springa lite, han va lite pigg igår kväll, när han inte hade fått gjort så mycket igår.. haha, Förutom gått en prommis med husse busse!! Jaja, nu måste ja jobba lite, men mer info om vad jag kommer eller har gjort med hästarna kommer senare. Samt så måste ja ta lite bilder på den nykommna bäbisen..


Kramar så länge

Ha en fortsatt trevlig dag.

På återseende!


Carro å alla djuren

Ovido - Quiz & Flashcards