Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Carolina - 13 mars 2009 15:59

Jag har börjat fundera väldigt mycket och så!

Funderar på livet och hur det kommer sig med olika saker.

Alla kommer nån gång till en korsning där man antingen måste ta vänster eller höger. Man väljer ju då något av hållen. Jag brukar alltid fundera på vad som skulle ha hänt med livet om man valde det andra hållet. Dock så säger man ju att man aldrig ska blicka bakåt utan bara framåt. Men ingen har väl dött av att någon gång fundera så, eller?

Man kommer liksom någon gång till ett vägskäl av någon anledning, man skulle egentligen nog bara vilja åka raktfam hela tiden, utan att behöva ta jobbiga beslut. Men iof kanske det vore tråkigt att aldrig behöva besluta något, att aldrig få göra något "annorlunda" i livet. För när man väl väljer höger el vänster så är det något som blir annorlunda i livet. Lustigt nog, det kan vara bara simpla saker och det kan vara större saker. Men det är oftast något som sagt förändrar äns liv. Vilket även kan vara till det possitiva eller det negativa. Fast oftast så när man varit med om något negativt i livet så lär man sig av det. Så oftast så blir alltid konstigt nog till något positivt.

Så hur dåligt man än mår, och bara tror att jag kommer aldrig att må bra osv osv, så av någon anledning så löser sig allt ändå. Helt otroligt egentligen! haha. Sen har jag en sak till som jag en gång fick som är väldigt bra skrivet som jag även funderar på hur det är... Dvs: Allting kan vara ingenting om alltig är förlorat. Alltså kan ingenting vara allting vara allting bara man lyckas, men för att lyckas måsta man satsa allting med vetskapen om att få ingenting! Har ni några kommentarer ang detta?! svar eller dylikt? vad tycker ni?


//C

Av Carolina - 13 mars 2009 11:20

Ja det är ju trotts allt fredag den 13, men den är bra för det. Solen skiner, det är helg snart. Ja hur mycket bättre kan det inte bli?!?

I helgen så har jag inte planerat allt för mycket tror jag!

Jag ska väl göra det vanliga, pyssla hemma så att man får det ännu mysigare=) Rida å umgås lite med folk tror jag. Samt att jag ska hjälpa A på söndag! Sen tänkte jag baka, ovanligt va?! hah..

Tänkte faktiskt baka lite mer muffins, samt lite bullar.. kanske lite matbröd oxå =)


Igår så hade jag tänkt att jag skulle rida ut, sen när jag satt här på jobbet innan jag slutade så vart jag så otroligt trött samt fick jätte ont i kroppen. Då tänkte jag, herregud hur ska ja klara av/orka rida idag?! Så tänkte jag ärsch dom får väl stå i värsta fall! För det är inte så bra att hålla på med dem när man inte mår någe vidare, dom tycker inte att det är speciellt kul när matte hoppar upp och inte orkar någonting!!
Väl hemma, så hade vi fått kalv igen, nu har vi fått 3 kalvar på 3 dagar ;D dom är så otroligt söta. Så nu har vi bara en kalv kvar att få, sen är det klart! Så vi åkte ner för att titta på dom små undervärken och gudarsskymning vad söta dom är.. Mor å far skulle märka dom små och då passade jag på att hoppa upp på min vita springare på volten, utan någonting, tog bara ut honom ur hagen och hoppade upp.. tänkte att vi skrittar väl runt lite här å leker lite, men det ville inte Miko pånken, utan han ville jobba. han började nästan direkt med att trava å jag hängde på, hah. straxt efter så var han även uppe i galopp å jag bara log, för han är helt otrolig denna kille, snacka om snäll.. Jag litar till 100% på honom och han litar till 100% på mig.. Det är nog därför vi kommit så långt tror jag.

Sen satt vi där och gjorde galoppombyten och volter osv osv.. Ja rena rama drömmen.. Dock var det lite svår ridet, då miko fick mycket styltor!

Men idag kommer hovslagaren så får vi se om vi sätter på snösulor, men jag gillar inte det så mycket då hovarna inte mår så bra av dem.. men vi får se!

Jag lär nog inte rida idag, beroende på att dom skos, men ja kommer nog känna lite på dem, ute på stallplan så att dom går bra med dom nya skorna osv! Men vi får se!

Nu måste fortsätta!

På återseende!


kramar

C och djuren

Ovido - Quiz & Flashcards