Direktlänk till inlägg 13 mars 2009

Välkommen underbara fredag!

Av Carolina - 13 mars 2009 11:20

Ja det är ju trotts allt fredag den 13, men den är bra för det. Solen skiner, det är helg snart. Ja hur mycket bättre kan det inte bli?!?

I helgen så har jag inte planerat allt för mycket tror jag!

Jag ska väl göra det vanliga, pyssla hemma så att man får det ännu mysigare=) Rida å umgås lite med folk tror jag. Samt att jag ska hjälpa A på söndag! Sen tänkte jag baka, ovanligt va?! hah..

Tänkte faktiskt baka lite mer muffins, samt lite bullar.. kanske lite matbröd oxå =)


Igår så hade jag tänkt att jag skulle rida ut, sen när jag satt här på jobbet innan jag slutade så vart jag så otroligt trött samt fick jätte ont i kroppen. Då tänkte jag, herregud hur ska ja klara av/orka rida idag?! Så tänkte jag ärsch dom får väl stå i värsta fall! För det är inte så bra att hålla på med dem när man inte mår någe vidare, dom tycker inte att det är speciellt kul när matte hoppar upp och inte orkar någonting!!
Väl hemma, så hade vi fått kalv igen, nu har vi fått 3 kalvar på 3 dagar ;D dom är så otroligt söta. Så nu har vi bara en kalv kvar att få, sen är det klart! Så vi åkte ner för att titta på dom små undervärken och gudarsskymning vad söta dom är.. Mor å far skulle märka dom små och då passade jag på att hoppa upp på min vita springare på volten, utan någonting, tog bara ut honom ur hagen och hoppade upp.. tänkte att vi skrittar väl runt lite här å leker lite, men det ville inte Miko pånken, utan han ville jobba. han började nästan direkt med att trava å jag hängde på, hah. straxt efter så var han även uppe i galopp å jag bara log, för han är helt otrolig denna kille, snacka om snäll.. Jag litar till 100% på honom och han litar till 100% på mig.. Det är nog därför vi kommit så långt tror jag.

Sen satt vi där och gjorde galoppombyten och volter osv osv.. Ja rena rama drömmen.. Dock var det lite svår ridet, då miko fick mycket styltor!

Men idag kommer hovslagaren så får vi se om vi sätter på snösulor, men jag gillar inte det så mycket då hovarna inte mår så bra av dem.. men vi får se!

Jag lär nog inte rida idag, beroende på att dom skos, men ja kommer nog känna lite på dem, ute på stallplan så att dom går bra med dom nya skorna osv! Men vi får se!

Nu måste fortsätta!

På återseende!


kramar

C och djuren

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 22 juli 2010 13:22

Hej på er alla därute. Ett helt år har gått utan något blogginlägg.. Tiden går så fort så att man inte hänger med riktigt. Har hänt en del saker under tiden jag inte skrivit, jag har exempelvis blivit mamma till en underbar lite pojke som nu är...

Av Carolina - 2 juli 2009 07:57

Men ack så varmt, igår fick mina underbara vänner stå. Dom såg så trötta ut när jag tittade på dem i hagen, så jag bestämde mig för att lägga ner min energi på min tomt som ser ut som 7 svåra år i ett nöd år. Nä kanske inte så illa men ändå. Klippte ...

Av Carolina - 30 juni 2009 08:42

Gud så underbara hästar jag har, jag blir mer än pirrig i magen varje gång jag tänker på dem.. Helt otroligt hur mycket jag älskar dem. Undrar ibland vad jag skulle göra utan dem.. Hihi, låter lite som ett förhållande, men det är det ju nästar iof. M...

Av Carolina - 29 juni 2009 10:42

Halloj allesammans! Nu äntligen skriver jag igen ;) Har hållt på med höbergning hela helgen och vilken värme det har varit..Herregud. Mina underbara hästar har fått stått i 3 dagar beroende på höbergningen och självklart denna värme. Så nu hoppas jag...

Av Carolina - 18 juni 2009 15:47

Tänka sig att det är midsommar imorgon, kan man ju knappast tro med denna kyla och dåliga väder. Men vi får  hoppas på en kanon sommar resten av tiden som finns kvar!   Vad händer på midsommar då? Ja, hemma hos mamma å pappa å mysa lite samt på lörd...

Ovido - Quiz & Flashcards