Direktlänk till inlägg 2 juli 2009

Underbart väder!

Av Carolina - 2 juli 2009 07:57

Men ack så varmt, igår fick mina underbara vänner stå.

Dom såg så trötta ut när jag tittade på dem i hagen, så jag bestämde mig för att lägga ner min energi på min tomt som ser ut som 7 svåra år i ett nöd år. Nä kanske inte så illa men ändå. Klippte gräset med vår nya super gräsklippare och oj så mycket lättare allt vart.. Hihi, vart ju till och med roligt att klippa gräset. Sen så åkte jag och hämtade röjsågen hemma hos mamma å pappa och körde lite med den tills tråden tog slut, och som jag ville fortsätta.. Men men, förhoppningsvis så kanske jag hinner köra en liten stund ikväll igen.. Är så kul när man ser hur fint det faktiskt blir...


I förrgår så red jag ut med Miko och hade Nischka på släp, Docy fick en välförtjänt vila efter ridpasset på barnan dagen innan, då han var riktigt duktig.


Idag kommer hovvis och ska sko om Miko och förhoppningsvis hinner han ta docy oxå, annars så skulle han komma tillbaka och ta docy nästa vecka. Men eftersom jag ska tävla på söndag så vill jag ha fina fötter på Miko.

Ska försöka att hinna rida lite innan och efter det att hovis har varit hos mig, beroend vilken tid han kommer.. Vi får väl se, han skulle ringa till mig, men han sa att det skulle bli på kvällen.. Tänkte ringa och höra med honom idag, om han vet på ett ungefär när han kommer. Så jag oxå kan planera min dag. Tänkte träna Miko och Nischka lite på barnan och så får jag se tror nog att det blir en liten uteritt med Docy.


Nej nu måste jag jobba.


Ha en fortsatt trevlig torsdag

Kramar Carro och pållarna

 
 
fia

fia

30 juli 2009 02:05

Hej!!
Jag är upptagen nu fram till torsdag nästa vecka, men då kanske? Fika, snacka och nagelfix?
kram

http://www.fijjasegna.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 22 juli 2010 13:22

Hej på er alla därute. Ett helt år har gått utan något blogginlägg.. Tiden går så fort så att man inte hänger med riktigt. Har hänt en del saker under tiden jag inte skrivit, jag har exempelvis blivit mamma till en underbar lite pojke som nu är...

Av Carolina - 30 juni 2009 08:42

Gud så underbara hästar jag har, jag blir mer än pirrig i magen varje gång jag tänker på dem.. Helt otroligt hur mycket jag älskar dem. Undrar ibland vad jag skulle göra utan dem.. Hihi, låter lite som ett förhållande, men det är det ju nästar iof. M...

Av Carolina - 29 juni 2009 10:42

Halloj allesammans! Nu äntligen skriver jag igen ;) Har hållt på med höbergning hela helgen och vilken värme det har varit..Herregud. Mina underbara hästar har fått stått i 3 dagar beroende på höbergningen och självklart denna värme. Så nu hoppas jag...

Av Carolina - 18 juni 2009 15:47

Tänka sig att det är midsommar imorgon, kan man ju knappast tro med denna kyla och dåliga väder. Men vi får  hoppas på en kanon sommar resten av tiden som finns kvar!   Vad händer på midsommar då? Ja, hemma hos mamma å pappa å mysa lite samt på lörd...

Av Carolina - 17 juni 2009 15:31

Jag är nog den mest stoltaste ägare och ryttare som finns just nu. Antar att ni redan nu förstår att det gick super bra på tävlingen som var i helgen. Han va så duktig min vita springare och jag kan inte klaga på någonting. Resultatet då Lördag Trail...

Skapa flashcards