Direktlänk till inlägg 12 mars 2009

Jag börjar vänja mig nu!

Av Carolina - 12 mars 2009 10:21

Jao, nu börjar jag faktiskt vänja mig, det är verkligen som "mitt" ordspråk säger : "Framgång ger vänner, motgång prövar dem..."

Men jag har lärt mig med tiden att inte gräva ner sig för detta.. För dessa "vänner" är egentligen inte äns vänner utan mest tidsfördriv!!!

Man ska inte lita på dessa vänner har jag oxå lärt mig med åren, för om man gör det så blir man alltid sviken av någon anledning..

Bättre att klara sig själv.. Eller skaffa sig riktiga vänner, helt enkelt.

Ja för min del så har det blivit en helt ny vänskapskrets tror jag nog, förutom mina underbara hästvänner, som faktiskt är mina RIKTIGA vänner. För jag vet speciellt en av dem, att jag skulle kunna ringa och jag vet att hon skulle ställa upp på mig till 100 % om det var något.. Hon skulle nog släppa allt och bara hjälpa mig! Å det är sånna vänner man vill ha.

Jag behöver inte ha en vän som man måste prata med på telefon varje dag, för det har inte jag tid med =) Men jag vill ha en vän som man kan lita på, en som man kan säga en sak till som man vet att det kommer inte ut till någon annan.. Sånna vänner.. Eller som sagt, sånna vänner som man kan ringa till om det är något och dom ställer alltid upp.. Sånna vänner som aldrig sviker än när det kommer en motgång, och sånna vänner som finns där när motgången väl kommer! Sånna vänner vill jag ha..

Jag trodde förut att jag faktiskt hade några sånna vänner, men som sen visade sig vara motsattsen.. Men men.. Vad bryr jag mig om det, jag behöver inte dessa vänner har jag kommit fram till. Om dom inte kan vara mina riktiga vänner, så är dom egentligen inte värda att vara mina vänner överhuvutaget.Dom tar bara en massa onödig energi av en, och slösar på min viktiga tid, som jag hellre lägger på något annat! Tex på mina underbara djur, för dom DOM är mina RIKTIGA vänner!

Men man ska ha vänner som man litar på.

Min nya vänskapskrets, verkar vara sånna som jag kan lita på.. Sånna som jag kan prata med, även fast jag knappt känner dem, så kan jag prata med dom.. Det är egentligen ganska sjukt, men faktiskt skönt oxå.

Så ut med de gamla å in med det nya, börjar faktiskt bli lite av mitt nya "ordspråk" haha...

Å jag tror, att om det är några av dessa "vänner" som läser detta, så tror jag faktiskt att ni vet vilka ni är! Å då hoppas jag att ni får er en tankeställare!

För vet ni, i don´t need you, slösa inte bort min tid!

Bara lite tankar som slingrar sig i min hjärna just för tillfället, som jag var tvunen att skriva av mig!


//Carro

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 22 juli 2010 13:22

Hej på er alla därute. Ett helt år har gått utan något blogginlägg.. Tiden går så fort så att man inte hänger med riktigt. Har hänt en del saker under tiden jag inte skrivit, jag har exempelvis blivit mamma till en underbar lite pojke som nu är...

Av Carolina - 2 juli 2009 07:57

Men ack så varmt, igår fick mina underbara vänner stå. Dom såg så trötta ut när jag tittade på dem i hagen, så jag bestämde mig för att lägga ner min energi på min tomt som ser ut som 7 svåra år i ett nöd år. Nä kanske inte så illa men ändå. Klippte ...

Av Carolina - 30 juni 2009 08:42

Gud så underbara hästar jag har, jag blir mer än pirrig i magen varje gång jag tänker på dem.. Helt otroligt hur mycket jag älskar dem. Undrar ibland vad jag skulle göra utan dem.. Hihi, låter lite som ett förhållande, men det är det ju nästar iof. M...

Av Carolina - 29 juni 2009 10:42

Halloj allesammans! Nu äntligen skriver jag igen ;) Har hållt på med höbergning hela helgen och vilken värme det har varit..Herregud. Mina underbara hästar har fått stått i 3 dagar beroende på höbergningen och självklart denna värme. Så nu hoppas jag...

Av Carolina - 18 juni 2009 15:47

Tänka sig att det är midsommar imorgon, kan man ju knappast tro med denna kyla och dåliga väder. Men vi får  hoppas på en kanon sommar resten av tiden som finns kvar!   Vad händer på midsommar då? Ja, hemma hos mamma å pappa å mysa lite samt på lörd...

Ovido - Quiz & Flashcards