Direktlänk till inlägg 12 mars 2009

Morsning - korsning!

Av Carolina - 12 mars 2009 07:46

Godmorgon allesammans!

Jaha, äntligen Torsdag, då är det bara en dag kvar innan det blir helg.. Åå så skönt! Ska fortsätta hålla på å pyssla en massa hemma!

Ska försöka ta lite fina bilder oxå, så ja kan sätta upp mina fina ramar på den nya fina väggen =) Men för att kunna göra det måste man ju ha lite fina bilder att sätta upp!

Igår va hände då!
Jo det ska ja berätta för er, kom hem ifrån jobbet, och även fast man tänker att så fort jag slutar så åker jag direkt hem å byter om och sen direkt ner till stallet, så gör man aldrig d =/

Istället så blev jag fast hemma hos mamma å pappa i en timme innan jag åkte för att byta om och sedan ner till stallet!

Trodde inte att jag skulle kunna rida igår, beroende på att det har kommit så otroligt mycket snö, samt att mina hästar inte har några snösulor och det var värre än kramsnö! Så jag visste inte om jag vågade. Men tänkte what a f**k i give it a try =) Så jag sadlade på Miko och tog Nischka i grimma, tog med mig Jin och sen bar det iväg. Tänkte att om det blir jobbigt för hästarna med styltor så får jag ju vända. Hade självklart med min en hovkrats, men ändå!!! Men det gick över förväntan bra! Å hästarna samt min lilla bäbis vovve var sååå otroligt duktiga, det var jobbigt tyckte alla att pulsa i snön.. Men ändå så tyckte dom att det var så roligt. Nischka sparkade glädje bakuter och var sååå busig.. Miko var väldigt fin, han gick i form nästan hela tiden, förutom när syrran började bråka lite med honom, tyckte han nog *ler*. Nej vi hade det riktigt mysigt faktiskt.

Sen bar det väg hem efter att jag ridit klart och mockat och släppt in hästarna. Hem i full rulle och satte igång å baka, det är ju bara för kul. Tror nog att jag ska starta ett eget bageri =) haha.. Nej, ja tycker faktiskt att det är grymt kul och skulle kunna baka hela dagar!

Ja gjorde ca 36 st =), det vart, choklad muffins, vaniljmuffins och bärmuffins!! Och den som van i smaktestet av dessa var BÄRMUFFISEN, såå otroligt god!!

Vill ni ha receptet???? Om ni vill, så skriver jag det här sen om jag får en önskan om det!! =)

Ärsch ja gör det ändå!


100g smält margarin

2 ägg

2,5 dl socker

2 dl mjöl

1/5 tsk bakpulver

2 tsk vaniljsocker


Sätt på ugnen på 200 grader.

Blanda ihop alla ingredienserna till en smet och häll sedan detta i era muffinsformar/bullformar!

Sen så toppar du dessa med valfria bär, jag älskar ju blåbär och hallon så det vart det i mina muffins!

Ställ in dom i ugnen långt ner och grädda i ca 10 min!

Låt svalna och ät upp alla på en gång!!! HAHA


Sådär, nu har ni mitt älskade muffins recept!!!


Idag så kommer jag nog rida ut igen med iaf 1-2 hästar, för att pulsa i snön.. Riktigt bra träning!!

Dock så får jag lite fika besök, så det blir kanske inte så lång tid nere i stallet.. Tänkte kanske baka lite till innan hon kommer =)


Nä nu måste jag återgå till arbetet!

På återseende!

Carro



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 22 juli 2010 13:22

Hej på er alla därute. Ett helt år har gått utan något blogginlägg.. Tiden går så fort så att man inte hänger med riktigt. Har hänt en del saker under tiden jag inte skrivit, jag har exempelvis blivit mamma till en underbar lite pojke som nu är...

Av Carolina - 2 juli 2009 07:57

Men ack så varmt, igår fick mina underbara vänner stå. Dom såg så trötta ut när jag tittade på dem i hagen, så jag bestämde mig för att lägga ner min energi på min tomt som ser ut som 7 svåra år i ett nöd år. Nä kanske inte så illa men ändå. Klippte ...

Av Carolina - 30 juni 2009 08:42

Gud så underbara hästar jag har, jag blir mer än pirrig i magen varje gång jag tänker på dem.. Helt otroligt hur mycket jag älskar dem. Undrar ibland vad jag skulle göra utan dem.. Hihi, låter lite som ett förhållande, men det är det ju nästar iof. M...

Av Carolina - 29 juni 2009 10:42

Halloj allesammans! Nu äntligen skriver jag igen ;) Har hållt på med höbergning hela helgen och vilken värme det har varit..Herregud. Mina underbara hästar har fått stått i 3 dagar beroende på höbergningen och självklart denna värme. Så nu hoppas jag...

Av Carolina - 18 juni 2009 15:47

Tänka sig att det är midsommar imorgon, kan man ju knappast tro med denna kyla och dåliga väder. Men vi får  hoppas på en kanon sommar resten av tiden som finns kvar!   Vad händer på midsommar då? Ja, hemma hos mamma å pappa å mysa lite samt på lörd...

Ovido - Quiz & Flashcards