Direktlänk till inlägg 23 mars 2009

Halloj!

Av Carolina - 23 mars 2009 15:59

Nu va det måndag och helgen försvann med stormsteg..
Men mycket gjorde jag denna underbara helg, eller mycket och mycket.. Inte om man syftar med olika saker, utan jag höll mest på med hästar =)

I lördags så räknade jag ut att jag hade hållt på i 9 1/5 timme, tycker jag va ganska bra gjort.. Så då kan man fråga sig va fasiken höll jag på med så länge?!?

Jo det kan ja berätta för er, men antar att ni kanske vill veta svaret på vad jag bestämde mig för i fredags.. Det blev så att jag tog med mig båda killarna, kunde liksom inte bestämma mig om jag skulle ta bara Miko eller bara Docy, så då vart det båda.. och dom var sååå duktiga.. men det är dom ju (nästan) alltid!! =)

I lördags så hjälpte jag C med hennes gigant häst igen, glömde skriva att jag även red honom på fredagen, och då höll jag på att åka av honom 2 ggr.. Och jag kan säga er att det var på håret... haha.. Men jag lyckades hålla mig kvar.. Sen iaf så hjälpte jag A med hennes ponny och även så red jag Miko under tiden och även efter att  jag hjälpt henne!

I Söndags så kom min sambos lillebror ut och ville rida efter att han slutat jobba, så han red på "sin" häst Mona, alltså vår nordsvensk och sen tog jag Miko, så då fick vi ha lite kul, det var länge sen jag skrattade så mycket.. HAHA, men modig det är den där killen.. haha..

Påbörjade även att raka docy, så nu är halva docy rakad och han ser ut som vilja men inte kunna.. men guud vilken det skillnad det gör när man rakar av den där lååånga pälsen.. och för er som är emot att raka då hästarna fäller så kan jag bara säga att jag har en PLAN.. Den lyder som följer: när jag rakat docy klart dvs i kväll eller i morgon så kommer jag att ha dubbla tänken på honom så att han fortsätter att fälla den pälsen som skall av.. Samt att jag ger honom mycket b-vitamin... Så det ska nog gå för sig tror jag.. och han blir en riktig snygging inför tävlingarna :D

Sen longerade jag Nischka på stallplanen vilket hon uppskattade, hon tyckte att det var riktigt kul..

Idag då, vad händer då.. Tyvärr så börjar jag känna mig lite krasslig, så vi får se hur mycket jag orkar.. Det som är ett stort + till mig är att jag gick upp tidigt imorse för att mocka alla boxarna, så det är redan klart, så om jag vill så kan jag bara inprincip gå å lägga mig.. För hästarna är nog ganska trötta efter helgen slit å släng.. Alla hästarna har fått jobba som bara den i 2-3 dagar, så dom behöver ha en välförtjänt vila, vilket förmodligen kommer att inträffa idag.. Så får jag raka klart docy imorgon.. Men vi får se om jag börjar må bra lite senare, men just nu känns det inte som det.. men som sagt vi får se.. Om jag mot all förmodan skulle börja må bra, så hade jag tänkt att fortsätta klippa docy samt longera Miko samt Nischka! Men vi får som sagt se =)

Nähä nu måste jag återgå..
Ha en fortsatt trevlig måndag

Lägger in en bild på Nischka och Niwara (e: Thee Apprentice) när hon är någon månad.

//Carro o djuren

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 22 juli 2010 13:22

Hej på er alla därute. Ett helt år har gått utan något blogginlägg.. Tiden går så fort så att man inte hänger med riktigt. Har hänt en del saker under tiden jag inte skrivit, jag har exempelvis blivit mamma till en underbar lite pojke som nu är...

Av Carolina - 2 juli 2009 07:57

Men ack så varmt, igår fick mina underbara vänner stå. Dom såg så trötta ut när jag tittade på dem i hagen, så jag bestämde mig för att lägga ner min energi på min tomt som ser ut som 7 svåra år i ett nöd år. Nä kanske inte så illa men ändå. Klippte ...

Av Carolina - 30 juni 2009 08:42

Gud så underbara hästar jag har, jag blir mer än pirrig i magen varje gång jag tänker på dem.. Helt otroligt hur mycket jag älskar dem. Undrar ibland vad jag skulle göra utan dem.. Hihi, låter lite som ett förhållande, men det är det ju nästar iof. M...

Av Carolina - 29 juni 2009 10:42

Halloj allesammans! Nu äntligen skriver jag igen ;) Har hållt på med höbergning hela helgen och vilken värme det har varit..Herregud. Mina underbara hästar har fått stått i 3 dagar beroende på höbergningen och självklart denna värme. Så nu hoppas jag...

Av Carolina - 18 juni 2009 15:47

Tänka sig att det är midsommar imorgon, kan man ju knappast tro med denna kyla och dåliga väder. Men vi får  hoppas på en kanon sommar resten av tiden som finns kvar!   Vad händer på midsommar då? Ja, hemma hos mamma å pappa å mysa lite samt på lörd...

Ovido - Quiz & Flashcards