Direktlänk till inlägg 16 mars 2009

Nu va denna helg över!

Av Carolina - 16 mars 2009 07:37

Ja så var det då måndag gott folk! Tänkte påminna er om det om ni glömt detta vill säga =)

Ja helgen som var, vad har jag gjort?!?!

Jo i fredags efter jobbet så var min kära hovslagare och skodde Miko och Docy så att dom fick fina fötter, sen så hände det nog inte så mycket mer på den kvällen, var nog bara hemma hos mamma å pappa har jag för mig ;)

I Lördags så åkte vi in till Norrtälje och stads tränade Jin i ca 1 1/5 timme, detta måste göras mer kan jag säga på en gång.. Han var jätte duktig på slutet, men som sagt jag måste gå mer med honom inne i stan..

Sen så städade jag och donade en massa i mitt kära hem. Sen ringde en kompis och frågade oss (mig å min sambo) om vi ville följa med dem å spela lite biljard, vilket kunde vara ganska mysigt.. Men min hjärna påminde mig ganska snabbt om hur dålig jag är på att spela biljard *asg*..
Stack då ner till stallet för att mocka å rida, hann dock bara rida lille docy, som skötte sig utmärkt. Red barbacka och tränade lite övergångar samt raka linjer och "snabba" vändningar, dvs inte spinn el rollbacks utan bara små volter osv.. Det ni ska tänka på när ni läser detta är att min ridbarna är full med en massa av slask, dvs att den inte är så lätt riden, hästarna har lite lite problem, men det går!! Skam den som ger sig =)

Igår = Söndags, så började jag dagen med att gå en prommenad med jin och min älskade ner till stallet, där vi släppte ut hästarna, sen gick vi till min mor och far och "snodde" en varsin kopp kaffe samt lite smörgåsar..Mohaha..

Efter det så åkte vi hem och jag ställde mig å bakade, haha, älskar att baka. Hade lovat farmor och farfar att jag skulle baka deras efterätt som dom skulle ha till sin söndagsluch. (söndagslunch bjuder farmor sina sönder inkl svärdöttrar varje söndag kl 14, helt otroligt mysigt) Så jag bestämde mig för att jag skulle baka paj till dem, men visste inte vad för paj. Så tänkte jag att hallon smulpaj kanske är gott.. Men innan jag gjorde deras hallonpaj så var ju jag tvungen att baka en lite till mig å Mikke först för att smaka så att det är gott, knäpp som man är.. Så det gjorde jag och yummi va gott det var. Så medans jag väntade på att den pajen skulle bli klar så bestämde jag mig för att baka lite mer muffins, vilket jag gjorde, och denna gång blev det dom fantastiska bärmuffins, sen var jag tvungen att testa baka bananmuffins oxå. Vilket inte var helt tokigt.. Nog med bakningen.. =)

Sen efter detta så åkte jag till ridhuset för att hjälpa A med hennes söta lilla. Och hon fick även testa att rida i två andra sadlar, då hennes är lite för liten för lilltjejen! Min gamla sadel passade perfekt för henne, så hon fick låna hem denna för att känna om det är någon skillnad och om den känns bättre att rida i.

Efter detta så åkte jag för att rida mina egna små änglar.

Jag å Niscka å lilla bäbis jin red ut lilla rundan, å om Niscka tyckte detta var kul.. Haha, jajjemen.. Men hon skötte sig så bra, för att inte tala om Jin.. Han börjar verkligen hajja detta nu =) Lilla bäbisen..

Sen red jag docy på slaskbarnan, la ut tre bommar för att se om han fortfarande "kan", och det kunde han (Tänk på att det var skymmning, så det var ganska mörkt = man såg inte bommarna jätte bra) Men han va riktigt riktigt duktig, så jag kände att 'jo men jag kan nog tävla på april show =)'.

Sen tränade jag Miko på barnan oxå, nu var det kolsvart, vilket gjorde att han inte såg bommarna, så jag kunde inte träna detta. Utan det blev blandad träning av att vara balanserad, raka linjer och lite byten.. Han börjar faktiskt få till det med bytena nu.. Har blivit bättre, för förut så gasade han jätte mycket vid varje byte, det gör han inte lika mycket av längre. Ja här har ni min helg.

Idag så kommer hovslagaren tillbaka för att sko Niscka, mona och verka Niwara kl 18, hade tänkt att jag skulle hinna rida innan dess..

Men nu måste ja kila, ha en fortsatt bra måndag.


Lägger in en ny bild på Niwara när hon e några veckor gammal.
Kramar

Carro å los djuros

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 22 juli 2010 13:22

Hej på er alla därute. Ett helt år har gått utan något blogginlägg.. Tiden går så fort så att man inte hänger med riktigt. Har hänt en del saker under tiden jag inte skrivit, jag har exempelvis blivit mamma till en underbar lite pojke som nu är...

Av Carolina - 2 juli 2009 07:57

Men ack så varmt, igår fick mina underbara vänner stå. Dom såg så trötta ut när jag tittade på dem i hagen, så jag bestämde mig för att lägga ner min energi på min tomt som ser ut som 7 svåra år i ett nöd år. Nä kanske inte så illa men ändå. Klippte ...

Av Carolina - 30 juni 2009 08:42

Gud så underbara hästar jag har, jag blir mer än pirrig i magen varje gång jag tänker på dem.. Helt otroligt hur mycket jag älskar dem. Undrar ibland vad jag skulle göra utan dem.. Hihi, låter lite som ett förhållande, men det är det ju nästar iof. M...

Av Carolina - 29 juni 2009 10:42

Halloj allesammans! Nu äntligen skriver jag igen ;) Har hållt på med höbergning hela helgen och vilken värme det har varit..Herregud. Mina underbara hästar har fått stått i 3 dagar beroende på höbergningen och självklart denna värme. Så nu hoppas jag...

Av Carolina - 18 juni 2009 15:47

Tänka sig att det är midsommar imorgon, kan man ju knappast tro med denna kyla och dåliga väder. Men vi får  hoppas på en kanon sommar resten av tiden som finns kvar!   Vad händer på midsommar då? Ja, hemma hos mamma å pappa å mysa lite samt på lörd...

Ovido - Quiz & Flashcards