Direktlänk till inlägg 8 mars 2009

Halloj!

Av Carolina - 8 mars 2009 13:15

Jaha snart har även den här helgen gått.. och vi går ett steg närmre sommaren/värmen. =)

Längtar, ja det gör man ju verkligen nu, speciellt när man tittar ut genom fönstret och får syn på snön... hmm.. Ja ni, å som ja har skrivit förut, när sommaren kommer så börjar även tävlingarn. Vilket vi ser fram emot!

Igår så red jag alla hästarna på barnan och det var verkligen helt underbart, för alla hästarna var väääldans duktiga.

Jag och Miko tränar mycket på raka linjer, snabba vändningar etc, vilket han bara gör framsteg varje gång vi tränar detta..

Docy - tränar jag väldigt mycket övergångar, vilket han verkligen har blivit duktig på nu.. Dock så har vi lite kvar. Men det blir bara bättre och bättre.. 

Nischka - red jag inte så länge, med tanke på att hon stått.. Men hon va såå duktig, hon gjorde allt överdrivet bra, bara för att visa framfötterna för matte *ler*.. Ja ni, jag har verkligen underbara och mest fantastiska hästar som man kan tänka sig tror jag faktiskt. 

Jag har även börjat tänka lite på tävligar och så. 

Vår klubb har en träningstävling nu i slutet av mars, jag funderar på att kanske åka dit med Nischka, haha.. Bara för att göra något med henne. Tänkte kanske ta henne i en el två klasser.. Bara för skojjs skull och för att hon ska få komma ut. 

Sen så har jag även bestämt att jag ska åka på april open, nere på grevagården. Först tänkte jag om jag skulle ta både Miko och docy dit. Men tänkte om ganska fort. Har nu bestämt att jag åker dit med enbart Docy och lägger ner all energi till honom. Tror faktiskt att det är de bästa att göra. För hans skull.. Jag vet ju redan vad Miko går för.

Längre än så har jag inte kommit i planeringen. Måste planera in några tävlingar som jag ska skuggbedöma på också, men det kommer..

Nu ska jag bara sätta igång hästarna 100% så att dom är redo för alla tävlingar som komma skall =)

Nej nu måste jag kila, ska snart till A och hjälpa henne med hennes häst..


På återseende.


//Carro å djuren

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 22 juli 2010 13:22

Hej på er alla därute. Ett helt år har gått utan något blogginlägg.. Tiden går så fort så att man inte hänger med riktigt. Har hänt en del saker under tiden jag inte skrivit, jag har exempelvis blivit mamma till en underbar lite pojke som nu är...

Av Carolina - 2 juli 2009 07:57

Men ack så varmt, igår fick mina underbara vänner stå. Dom såg så trötta ut när jag tittade på dem i hagen, så jag bestämde mig för att lägga ner min energi på min tomt som ser ut som 7 svåra år i ett nöd år. Nä kanske inte så illa men ändå. Klippte ...

Av Carolina - 30 juni 2009 08:42

Gud så underbara hästar jag har, jag blir mer än pirrig i magen varje gång jag tänker på dem.. Helt otroligt hur mycket jag älskar dem. Undrar ibland vad jag skulle göra utan dem.. Hihi, låter lite som ett förhållande, men det är det ju nästar iof. M...

Av Carolina - 29 juni 2009 10:42

Halloj allesammans! Nu äntligen skriver jag igen ;) Har hållt på med höbergning hela helgen och vilken värme det har varit..Herregud. Mina underbara hästar har fått stått i 3 dagar beroende på höbergningen och självklart denna värme. Så nu hoppas jag...

Av Carolina - 18 juni 2009 15:47

Tänka sig att det är midsommar imorgon, kan man ju knappast tro med denna kyla och dåliga väder. Men vi får  hoppas på en kanon sommar resten av tiden som finns kvar!   Vad händer på midsommar då? Ja, hemma hos mamma å pappa å mysa lite samt på lörd...

Ovido - Quiz & Flashcards