Direktlänk till inlägg 13 februari 2008

SOLIGT =)

Av Carolina - 13 februari 2008 13:55

Det är så otroligt vackert väder här i Norrtälje idag och självklart när det är sånt vackert väder så måste man sitta inne på ett kontor framför en dator. Inte så värst kul! Men jag var iaf över en snabbis och red på lunchen idag igen, är ju tvungen att passa på när det är vackert väder. Vi red vår "lilla" runda som vi kallar den, på ca 20 min.. Han var otroligt duktig. Men Miko känner dock sin matte, och när han känner att hon är liten aning stressad så måste han visa att jag måste tagga ner om ni förstår vad jag menar. Kom till hagen och skulle hämta honom, lite stressad för ja ville sadla o komma ut så fort som möjligt. Då när vi väl är framme vid grinden så tvär vänder han och nästan säger trodde du ja!!! Jaha tänker jag, de här har vi ju inte riktigt tid med.. Men gjorde inte så mycket åt saken utan ropade snällt tillbaka honom och fick gå en liten bit i leran själv! Väl framme vid grinden så gör han om samma sak en gång till nähä du så lätt ska vi inte ha det.. Då blir matte lite mer upprörd och tittar snällt på kl.. Oj vi måste snabba oss nu Miko skärp till dig!!! Jaja tänker Miko jag får väl följa med ut då. Men när jag tar honom till "lillstallet"/tillfällig sadelkammare, så "sticker" han igen. Men kommer lika kvickt tillbaka. Men då får han en liten skällning utav sin matte och sen så står han som ett ljus efter det. Ska bara lägga till att Miko alltid går lös med mig, därav så kan han sticka.. Men gör det oftast inte.. Men han gör dock det när hans kära matte är lite för stressad, så jag får inte bli sur på honom utan man blir nästan lite full i skratt. Väl uppe på ryggen och påväg ut, så går han som ja jag vet inte vad, han är bara för underbar. Han galopperade med jätte långa tygar utan att gasa på och det har hänt en på miljonen så jag satt dessa 20 min och bara njöt av att ha en sån underbar häst. Får se om jag kanske leker lite med honom ikväll, det beror på hur trött han är och hur trött hans kära lilla matte är. Men eftersom hon gick upp lite tidigare imorse och mockade och gjorde nästan allt klart tills insläpp så kommer hon förmodligen att hinna göra något mer med sina underbara vänner.

Vill bara tacka för att jag får ha dem, dom gör mig så otroligt LYCKLIG.


//Carro o pållarna.

Lägger ut en bild på miko i skymmningen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 22 juli 2010 13:22

Hej på er alla därute. Ett helt år har gått utan något blogginlägg.. Tiden går så fort så att man inte hänger med riktigt. Har hänt en del saker under tiden jag inte skrivit, jag har exempelvis blivit mamma till en underbar lite pojke som nu är...

Av Carolina - 2 juli 2009 07:57

Men ack så varmt, igår fick mina underbara vänner stå. Dom såg så trötta ut när jag tittade på dem i hagen, så jag bestämde mig för att lägga ner min energi på min tomt som ser ut som 7 svåra år i ett nöd år. Nä kanske inte så illa men ändå. Klippte ...

Av Carolina - 30 juni 2009 08:42

Gud så underbara hästar jag har, jag blir mer än pirrig i magen varje gång jag tänker på dem.. Helt otroligt hur mycket jag älskar dem. Undrar ibland vad jag skulle göra utan dem.. Hihi, låter lite som ett förhållande, men det är det ju nästar iof. M...

Av Carolina - 29 juni 2009 10:42

Halloj allesammans! Nu äntligen skriver jag igen ;) Har hållt på med höbergning hela helgen och vilken värme det har varit..Herregud. Mina underbara hästar har fått stått i 3 dagar beroende på höbergningen och självklart denna värme. Så nu hoppas jag...

Av Carolina - 18 juni 2009 15:47

Tänka sig att det är midsommar imorgon, kan man ju knappast tro med denna kyla och dåliga väder. Men vi får  hoppas på en kanon sommar resten av tiden som finns kvar!   Vad händer på midsommar då? Ja, hemma hos mamma å pappa å mysa lite samt på lörd...

Ovido - Quiz & Flashcards