Alla inlägg den 5 februari 2008

Av Carolina - 5 februari 2008 14:42

Ville bara skriva att jag mår mkt bättre nu! Miko hatar inte alls mig, haha..

Var nere på lunchen och ville få bort mitt dåliga samvete och han kom glatt fram till mig.. Så då blev jag mkt nöjdare. Ska rida ut en liten kort sväng i mörkret ikväll oxå, efter jobbet.. Innan jag åker till huset för att fortsätta spackla och tapetsera.. Ville bara skriva av mig detta. Så ni inte trott att jag gått å hängt mig el liknande. Nej ursch...

Så nu måste jag fortsätta att jobba.

Men vi hörs imorgon..


Kram Kram

Carro o hästarna

Av Carolina - 5 februari 2008 08:36

Jag mår så otroligt dåligt. Känner mig som världens uslaste hästägare/ryttare! Var o red en liten tur på Miko igår kväll, bara en liten för att han inte har gått så mycket förra veckan! Och det blev till den största mardrömmen eller inte riktigt men jag känner mig riktigt usel. Det började jätte bra o jätte mysigt. Men sen så börjar man galoppera och då blir det till den största dragkampen i livet. För han vill bara galoppera så fort som möjligt, och jag är inte den som är den, men jag vill inte bara rusa fram när jag inte bestämt det.. Utan det får vara en relativ fri galopp. Men det blir det riktigt aldrig när vi rider ut.. För att Miko vill galoppera såååå fort. Sen så gjorde han så att han hängde på bettet. Så han kände inte när jag tog tag i honom lite heller inte när jag försökte svänga med ena tygeln. Så följden blir den att jag får ta tag riktigt ordentligt, eftersom han inte lyssnar. Och han lär sig inte första gången utan det måste bli ca ja hela vägen man galopperar. Men visst detta är ju självklart att man kanske måste göra, men känner mig så dålig, för jag hatar att äns ta i munnen på honom. Behöver nästan aldrig göra det när vi rider på barna. Men sen kan ja tycka att jag var lite väl hård emot honom då när jag hade fått stannat å börja om, för jag släppte inte trycket plus att jag arbetade med benen så att han fick gå som en fiolsträng.. och det är inte riktigt skysst tycker jag. Så jag känner mig totalt usel, har sånt dåligt samvete. Så jag hoppas att han inte hatar mig. Men vi avslutade riktigt bra. Hade jätte långa tyglar, körde ökad trav och gick över till galopp och kunde fotfarade ha jätte lösa tyglar, och detta var PÅVÄG HEM, alltså väldigt nära hem. Och det gick kanon, och då tänker jag att han kanske ändå fattade något. Aja ska rida ikväll igen och då ska jag absolut inte vara så här orättvis. Kanske till o med hoppar över ridningen och bara låter honom leka lite på barnan. Gud alltså vad jag känner mig usel. Hmm men men, det är inget jag kan ta tillbaka nu, utan jag kan bara bli bättre och inte göra samma misstag en gång till.

Lägger ut en bild på Miko när han ligger o vilar!



Ovido - Quiz & Flashcards