Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Carolina - 8 februari 2008 08:45

Japp nu har jag varit sjuk i några dagar, därav så har jag inte skrivit.

Ok, ni vet ju att jag bråkade lite med miko vid en uteritt. Dagen efter det så var jag tvungen att ta lite hösilage ifrån hagen, beroende på att vårt hö tagit slut (dålig sommar förra året). Dock är det väääladans lerigt tyvärr i vinterhagen. Så jag kom på en briljant idé, det var att jag skulle hoppa upp på Miko i hagen och sen fick han bära över mig till silaget. Ropade på Miko och han kom så glatt till mig, hoppade upp och styrde kosan mot silaget. Och det gick ju bara såå bra, hoppade ner och började fylla säcken med silage och min underbara häst står o väntar på mig. Så jag hoppar upp rider till grinden och ropar på mamma och hon kommer o hämtar säcken och så ger hon tillbaka den till mig och jag rider och fyller på den en gång till och han står snällt o väntar. När jag skulle hoppa upp andra gången så gör han det bästa som jag nästan någonsin varit med om, han lägger sitt huvud i hela min famn, där står vi och kramas han och jag och bad om ursäkt till varann.. Han är väl bara en KLIPPA!!! Det är de ända jag har ridit på två dagar beroende på att jag varit/är sjuk. Men igår kände jag mig tvungen att faktiskt rida. Såg att vår ridbarna var torr, så jag testade att rida över bommar och det gick ju lysande. Idag så verkar solen skina på oss, så om jag mår lite bättre fram åt eftermiddagen så tar jag nog en tur ut med gubben min..

Måste oxå bara berätta om imorse när jag släppte ut hästarna. Så vill då inte mina två gå ut i hagen. Började då med att ta ut vår nordsvensk och inackorderingen som är en frieeser. Sen så tar jag Nischka för Miko stod fortfarande o åt. Nischka vill förståss inte gå in i den geggiga hagen, så jag börjar med att ta en kort prommenad med henne. Sen så lekte vi lite på stallplan och hon e så otroligt tjock. Helt underbart att se. Kännde en rejäl spark imorse oxå, då tänkte jag att den där lilla parveln där inne kommer inte bli lätt att hanskas med..haha. För att återgå till det jag började berätta så gick hon vackert in i hagen efter lite lek. Så oxå Miko. Nej nu ska jag försöka vila lite så jag orkar göra något idag kanske.


På återseende

Hej svejs


Nischka förra vintern

Ovido - Quiz & Flashcards