Direktlänk till inlägg 12 februari 2008

Miko en dröm!

Av Carolina - 12 februari 2008 13:28

Ja min underbara valack är bara som en dröm. Red en snabbis på lunchen, red då på barnan och han var väl bara föööör duktig. Tränade lite bommar och det gick kanon, han börjar verkligen sätta detta nu. Men det är långt ifrån perfekt. Men det går bättre och bättre.. Dock var det lite hårt på barnan så det var väl oxå bra att jag red en snabbis. Det är lite jobbigt att rida på lunchen, man kan inte gulla lika mycket som man brukar göra. Men Miko var nog ganska nöjd att det blev ett kort ridpass, han såg ganska trött ut även fast han fick sin vilodag igår. Men han har blivit såå lugn, eller så är det lugnet före stormen.. haha, nej jag hoppas att detta håller i sig fram tills man ska börja tävla. Red på lunchen beroende på att jag måste hinna hålla på att packa upp lite fler saker idag, kanske lite kläder vore på sin plats.

Längtar väldigt mycket till den 15-16 Mars då jag ska rida en clinic. Det ska bli mycket kul att få lite tips på olika saker man ska jobba med, så att man kan fortsätta sitta o harva. 

Nej nu känner jag att jag blandar saker hej vilt igen. Men jag är överlycklig för att vara ägare till en sån underbar häst, eller fresten till två för mitt sto hon går inte av för hackor hon heller.. Har lärt sig en liten kontst på bara några min.. Men nu måste jag fortsätta jobba.


På återseende.

Slänger ut en bild på mig, Miko o Nischka för två sommrar sen. (Presentations bilden)

 
 
Ingen bild

Mysan

8 mars 2008 20:51

Hejsan Carro!

Jag brukar vara med på några tävlingar med en liten ponny som heter Pricck It du kanske har sett oss någon gång!? Jag tycker iallafall Don Miko Är JÄTTE fin och han och du är juh JÄTTE duktiga tycker jag! Vad kan han för mer tricks än Stegra & vacker hov? Om du vill kan du mejla mig på mysan.carlson@hotmail.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 22 juli 2010 13:22

Hej på er alla därute. Ett helt år har gått utan något blogginlägg.. Tiden går så fort så att man inte hänger med riktigt. Har hänt en del saker under tiden jag inte skrivit, jag har exempelvis blivit mamma till en underbar lite pojke som nu är...

Av Carolina - 2 juli 2009 07:57

Men ack så varmt, igår fick mina underbara vänner stå. Dom såg så trötta ut när jag tittade på dem i hagen, så jag bestämde mig för att lägga ner min energi på min tomt som ser ut som 7 svåra år i ett nöd år. Nä kanske inte så illa men ändå. Klippte ...

Av Carolina - 30 juni 2009 08:42

Gud så underbara hästar jag har, jag blir mer än pirrig i magen varje gång jag tänker på dem.. Helt otroligt hur mycket jag älskar dem. Undrar ibland vad jag skulle göra utan dem.. Hihi, låter lite som ett förhållande, men det är det ju nästar iof. M...

Av Carolina - 29 juni 2009 10:42

Halloj allesammans! Nu äntligen skriver jag igen ;) Har hållt på med höbergning hela helgen och vilken värme det har varit..Herregud. Mina underbara hästar har fått stått i 3 dagar beroende på höbergningen och självklart denna värme. Så nu hoppas jag...

Av Carolina - 18 juni 2009 15:47

Tänka sig att det är midsommar imorgon, kan man ju knappast tro med denna kyla och dåliga väder. Men vi får  hoppas på en kanon sommar resten av tiden som finns kvar!   Vad händer på midsommar då? Ja, hemma hos mamma å pappa å mysa lite samt på lörd...

Ovido - Quiz & Flashcards