Direktlänk till inlägg 30 april 2009

Valborg!

Av Carolina - 30 april 2009 12:43

Jaha gott folk då har vi kommit till varborgsmässoafton!

Grattis kungen och grattis min älskade storebror Kim =)

Idag så ska vi fira med lite kräftor och annat gott hemma hos mamma å pappa, sen bär det nog av till storebror för att fira honom lite!


Kan bara säga att det kliar i mig, så mycket vill jag tävla.. Längtar så oerhört till nästa tävling som inte är förräns den 30 maj, visst är det en utställning innan men ändå!

Vill bara ut på min vita springare och tävla tävla och åter tävla!

Speciellt nu när jag tycker han går så bra! HMMM vilket påminner mig om igår! Hahaha, ja då kanske han inte va så bra =)

Men va gör man inte mer än bara skrattar åt honom. Hade köpt goda gröna saftiga äpplen åt honom samt en påse morötter, för att fira att han blivit Champion i Western riding, emot hela sverige =) kan fortfarande inte förstå det.. hihi..

Aja så iaf tog jag ner honom på barana så han skulle få busa lite.. Vilket han bara älskar och han tyckte det va skit kul igår oxå! Ska påminna er om att han stått i två dagar vilket inte matte tänkte på =) Så jag tänkte att ärsch ja hoppar upp en liten stund på honom, då utan sadel och utan träns/grimma, dvs ingenting =)

Detta brukar vi göra lite titt som tett, bara för att det är bra träning för både miko och för mig!

Så iaf så ska jag bara byta varv genom att göra en rollback/spinn, vilket miko trodde betydde Galopp. När han insåg att hans matte inte alls menade det så flydde han för livet, dvs raceade järnet, ja herregud, där sitter jag å får inte stopp på honom.. HAHA.. Det värsta va att jag även slarvade och inte hade hjälm på mig, så jag vart lite bara lite nervös.. Kände att jag inte skulle ramla av, men ändå man vet ju inte vad han får för sig den där busungen! Men efter massor av race i några minuter, sisodär 10min.. haha så lugnade han ner sig, sänkte huvudet och började arbeta.. Den lilla filuren.. Då kan man inte göra så mycket än att bara skratta.. Bad min kära mor att hämta hjämen, för inte kunde jag hoppa av.. utan det var ju bara förklara lite snällt för Miko att man inte får bete sig sådär! Så jag skrittade runt, stoppade, tränade spinn, gick över bommar, backade.. Gjorde sen även samma sak i traven, sen upp i galopp.. Och vilken pärla han är min älskade Miko.. Där red vi utan någonting till hjälp, red över bommar, gjorde byten ja vi gjorde nästan allt =) Visst är han bra underbar=)

Jag kan inte göra annat än att skratta åt min älskade underbaraste lilla kille! hihi Busunge som farmor kommer att säga när jag berättar detta=) haha

Nä nu ska jag gå på lunch

Puss å kram

Carro å djuren

 
 
Kicki W

Kicki W

3 maj 2009 16:02

Supergrattis!! Helt underbart foto!

http://westerdahl.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 22 juli 2010 13:22

Hej på er alla därute. Ett helt år har gått utan något blogginlägg.. Tiden går så fort så att man inte hänger med riktigt. Har hänt en del saker under tiden jag inte skrivit, jag har exempelvis blivit mamma till en underbar lite pojke som nu är...

Av Carolina - 2 juli 2009 07:57

Men ack så varmt, igår fick mina underbara vänner stå. Dom såg så trötta ut när jag tittade på dem i hagen, så jag bestämde mig för att lägga ner min energi på min tomt som ser ut som 7 svåra år i ett nöd år. Nä kanske inte så illa men ändå. Klippte ...

Av Carolina - 30 juni 2009 08:42

Gud så underbara hästar jag har, jag blir mer än pirrig i magen varje gång jag tänker på dem.. Helt otroligt hur mycket jag älskar dem. Undrar ibland vad jag skulle göra utan dem.. Hihi, låter lite som ett förhållande, men det är det ju nästar iof. M...

Av Carolina - 29 juni 2009 10:42

Halloj allesammans! Nu äntligen skriver jag igen ;) Har hållt på med höbergning hela helgen och vilken värme det har varit..Herregud. Mina underbara hästar har fått stått i 3 dagar beroende på höbergningen och självklart denna värme. Så nu hoppas jag...

Av Carolina - 18 juni 2009 15:47

Tänka sig att det är midsommar imorgon, kan man ju knappast tro med denna kyla och dåliga väder. Men vi får  hoppas på en kanon sommar resten av tiden som finns kvar!   Vad händer på midsommar då? Ja, hemma hos mamma å pappa å mysa lite samt på lörd...

Ovido - Quiz & Flashcards