Alla inlägg den 9 april 2009

Av Carolina - 9 april 2009 15:04

Tills jag äntligen får min ledighet som jag tjatat ihjäl er med nu =)

Ville bara skriva det!! haha,, viktigt inlägg..

Ja, när jag slutar så ska jag fixa å trixa lite med vovven min.. Sen bär det av hemmåt för att åka till kusin vitamin, och sen när vi kommer därifrån så är det bara ner till stallet som gäller=)

Imorn så ska det vara tokfint väder oxå,, hur underbart är det inte.. det ska typ vara 14 grader och sol!! Mycket efterlängtat kan jag säga.. Så då blir det fixa av!! hihi..

Nä nu ska jag fortsätta jobba den sista tiden..


Ha en fortsatt trevlig dag, för det ska jag ha!

Kramar

Av Carolina - 9 april 2009 08:02

Jaaa, nu är det bara denna arbetsdag kvar, sen är man LEDIG.. Hur skönt är inte det då?!? Man är liksom ledig, fredag,lördag,söndag samt måndag.

Och det händer ju ganska mycket, eller rättare sagt, jag skulle vilja hinna me ganska mycket.. Som jag skrev i gårdagens inlägg så skulle jag vilja storstäda mitt underbara hus. Pyssla ute på tomten.. Kanske plantera lite blommor, fixa m rabatterna.. osv osv.. Samt att jag ska rida och åka bort till släkten, både på min sida och på min älskades sida! hihi.. Men det är väl bara för mysigt.. Tror nästan att denna påsk kommer bli den bästa påsken i mitt liv. Det känns liksom lite som det.. Känns som att jag uppskattar denna ledighet mer än jag någonsin gjort=)

Ja herregud..

Igår så va jag och min sambo hem till min farmor och farfar, och självklart så va ju givetvis min mor och far där oxå.. Satt å pratade en massa om tävlingen som var i söndag, samt en massa med annat babbel:D Är så mysigt hemma hos farmor o farfar tycker jag.. Längtar tills i sommar när man kan bada i deras pool!! hihi, värsta lyxen..

Efter det så kom jag ner till stallet väldigt sent, men bestämde mig ändå för att rida ut med Docy, för det första för att han måste komma ut å röra sig lite och självklart jag me, men oxå för att Jin behövde springa av sig lite!!

Docy va så duktig, han fick även race:a lite, och sträcka ut sig.. Tror nog att han behövde det.. har nog aldrig gjort det med honom.. Så..

Sen när vi kom tillbaka så tog jag och longerade miko en liten stund på stallplanen.. Han fick ha sitt vintertäcke på sig, eftersom det började regna, vilket han HATAR.. Hihi.. Så med täcke på sig så var han ganska nöjd att få springa av sig lite.. Sen efter så var det Niwaras tur att bli longerad för första gången.. dock bara med grimma.. men hon va såå duktig, är så stolt över min prinsessa =) och sen va det ju självklart Nischka som fick busa lite oxå, vart blandning mellan trick träning och longering.. Vilket hon tyckte va väldans roligt.. hihi..

Ja Gud så underbara mina älskade djur är.. Skulle inte vilja byta ut dem för någonting annat!

Idag så ska jag, Mikke och mamma hem till min kusin som fyllde 18 i tisdags, och fira henne lite.. Tänkte försöka longera docy och rida Miko på barnan, sen får vi se om jag hinner med Nischka och Niwara.. kanske kan leka en liten stund på barnan med dem!!
Det var allt jag hade för tillfället..


Lägger ut en halv bra bild på Nischka förra "vår/sommar"
kram på er


Ovido - Quiz & Flashcards