Alla inlägg den 15 april 2008

Av Carolina - 15 april 2008 16:31

Jaha, jag hann ju absolut inte skriva något helgen som var och heller inte något igår.. Men nu ska jag försöka skriva ihop nått lite snabbt!

Jag tävlade då med miko två ranch trail och en w.ridning och en vanligt trail. Jag hade bestämt att jag skulle tävla utom tävlan och bara träna miko och förklara vad man får göra och inte.. Så de första två klasserna gick ganska bra med tanke på att jag korregerade honom än del.. Och jag kan säga vad det visade sig i den sista klassen då jag inte kan klaga på någonting faktiskt.. Kanske att han skulle ha huvudet lite mer avslappnat i galoppfattningen.. Annars var allt perfekt.. Och det tyckte nog dommaren oxå.. För dom poängen wow, vad kul och vilken känsla..

Quarten är jag faktiskt oxå ganska nöjd med, för om man tänker på de få tävlingarna han varit på förut att han inte har kunnat bettet sig överhuvudtaget då, fram tills i lördags.. Visst han skrek efter kompis och han kunde inte skritta.. Men vad gör det, jag menar jag har ridit hästen 6 ggr innan och känner honom knappt.. Pluss att jag inte tränat honom någonting istortsätt.. Så jag lät honom jogga då vi var inne i klasserna.. Jag startade honom i tre klasser och de var w.pleasure som jag inte hann rida fram innan jag gick in och w.ridning och en w.horsemanship W.ridningen är jag bara sååå jäklans nöjd över, då vi kom 2:a av ca 7-10 ekipage.. Jamenar från ingenting till att komma 2:a tycker jag är ganska bra.. I den sista klassen var han väldans trött och vill inte alls som jag ville.. Eller jo men han ville inte stå still. Men vad gör väl det.. Det får vi träna på sen!!

Ja det var lite info om helgen som var.

I söndags så fick miko stå, tänkte gå ut och gå med honom men det var sådant ruggarns väder hela dagen och han motionerade ganska bra själv i hagen.. Igår så sprang vi en liten bit tillsammans, miko tyckte att det var SÅÅ roligt.. haha, det är kul och se dom när dom håller på så!!

Sen måste jag bara berätta att idag är det bara 10 dagar kvar tills den blivande fölungen skall tänkas dycka upp!! så jag sitter så spänd så spänd så!!

Ja nej nu måste jag fortsätta med det sista, sen ska jag åka hem och rida!!


Vi hörs imorn!

Kram Carro o pållarna

Ovido - Quiz & Flashcards