Alla inlägg den 9 april 2008

Av Carolina - 9 april 2008 08:26

Nu ska jag försöka att ta mig tid att skriva hur det gick på tävlingen!

Vi kom ner på fredagen så jag bestämde att jag skulle rida i ridhuset på kvällen.. Sadlade på Miko efter att han hade fått vila ett tag och red in i ridhuset. Det som var det värsta var att han var rädd för allt, och då blev jag ju så klart nervös för tankarna gick bara till på lördagen, tänk om han håller på så här osv osv.. Red i 1 timme om inte lite mer eftersom jag inte fick honom att slappna av riktigt.. Men efter en stund så mjuknade han lite och då bestämde jag mig för att avsluta.. När jag var tillbaka till boxen så märkte jag på Miko att han var JÄTTE hungrig och trött.. Så då förstod jag varför han hållt på som han gjort! Men ändå var jag lite nervös.. Lördagen kom och jag gick upp tidigt för att gå in i ridhuset igen innan tävlingen. Och som sagt nu var han hur lugn och fin som helst, och då förstog jag att det var som jag tänkt att han var trött och hungrig.. Jag kände mig ganska nervös och jag vet att det inte brukar vara så bra när jag är så här nervös eftersom Miko känner sin matte ända ute i fingerspetsarna.. Han tror ju att jag tycker att någonting är farligt! Aja klädde på mig tävlingskläderna och gick ut till Miko och gjorde i ordning honom, han var så fin. Gick till framridningsbarnan och han kändes så underbar, han var lugn och gick hur bra som helst.. Men jag kände mig hur nervös som helst.. Jag sa till min mor som var med mig att detta inte kommer att gå bra bara för att jag var såååå nervös, ni vet första tävlingen och allt. Jag hade anmält mig till b-tävlingen i Trail, W.Pleasure, W.Horsmanship och Reining. Jag bestlutade mig att jag skulle strycka mig i Pleasuren och ta C-tävlingens trail bara för att värma upp =).. Jag gick barnan och den var inte så jätte svår men ganska.. Hoppade upp på Miko eftersom jag var först in på barnan, och det gick som förväntat, jag var nervös, Miko blev ganska nervös och stressad.. Men eftersom jag vet att det brukar vara så första tävlingarna så tog jag det.. Men när första klassen var avklarad så slappnade jag av.. Det var så skönt att ha den första klassen BAKOM sig.. Jag förstår inte vad som hände med mig, har aldrig varit sååå nervös förut.. Visst har man varit nervös men inte i närheten av detta. Men jag blev iallafall placerad kom 5:a av 13 st, så det var inte såå illa som jag trodde. Lite missar här och där! B-trailen gick Mycket bättre, visst det var inte så bra som det brukar kunna vara men mycket bättre, Han var mycket lugnare, larvade dock sig vid ena galoppbommarna. Men han gjorde som jag sa men lite slarvigt. Resterande av mönstret var jag halvnöjd med.. Men mycket bra för som sagt att vara första tävlingen. I den klassen kom vi 4:a av ca 10 stycken eller vad vi var! Och det är okej tycker jag för att vara en b tävling och första tävlingen. Vi blev ju inte diskade iallafall =) Vi var klara ungefär kl 13 med dessa två klasser, så jag ställde in Miko i boxen och lät honom vila, vi skulle ju inte tävla förns efter lunch. Men vilken tid allting tog, det var inte lunch föräns kl 15:30 eller nått.. Jag hade även bytit ut reiningen mot western riding, så jag skulle inte vara med direkt efter lunch heller. När lunchen var över så började reiningen och jag tänkte att efter första reiningen är klar så går jag ut och gör iordning Miko eftersom min klass var nästan efter reiningen. Så jag gjorde iordning Miko och red fram honom lite lätt, alltså istorsätt bara skrittade.. Tog någon enstaka galopp.. Men det tog såååån jäklans tid så jag trodde inte att det var sant.. Miko blev allt tröttare och jag med för den delen.. Kl var ca 17:30 och Min klass var inte äns i närheten av att börja, då brast det för mig, jag hoppade av Miko bad mamma springa upp och strycka mig ifrån mina sista klasser och sen gick jag till boxen och packade in allt i transporten.. Som jag sa så va både jag och Miko trötta och för mig så ska tävling vara roligt, man ska vara nöjd när man åker därifrån och om jag hade låtit Miko tävla båda de klasser som vi var anmälda till så skulle jag kanske vara nöjd men dock inte Miko.. Och det är det viktigaste för mig, att han har lika kul som mig.. Vi är ju trotts allt två som tävlar!! Och han är bara 8 år, så han har ett lååååångt tävlingsliv kvar!! Så därför vill jag oxå att han ska tycka att det är ROLIGT!!

Aja det var lite om helgen, jag var nöjd och Miko var nöjd och det var huvudsaken tycker jag!

Nu i helgen så tänkte jag tävla Docky, alltså quarten.. Och eftersom jag missade mina klasser på distirktsmästerskapen så tänkte jag faktiskt ta med Miko oxå.. Det är ju så nära och sen så är det ju bra tävling.. Dock är det en d-tävling så det är ju inte så svårt!! Men för träningensskul.. Nej nu måste jag fortsätta jobba.. Men jag berättar mer om vilka klasser osv imorgon så får ni bli lite nyfikna!!!


//Carro Å pållarna!


Sätter in en till bilde ifrån Herdworken

Ovido - Quiz & Flashcards