Alla inlägg den 2 april 2008

Av Carolina - 2 april 2008 14:24

Igår så var det strålande solsken och varmt härligt vårväder! Fåglarna kvittrade och fjärrilar börjar komma fram. Det är så underbart med våren, man blir bara lycklig i hela kroppen när man får ta del av detta vackra väder! Det får gärna hålla sig så här fint nu så att hagarna får torka upp.

Jahaja nej för att återgå, jag red ut med Miko bara en snabbis igår, det var såå mysigt.. Vi gjorde inte speciellt mycket, först tänkte jag att jag bara skulle skritta. Sen övergick det till jogg.. Sen tänkte jag att han skulle få länga traven en liten stund, och det skulle jag ju aldrig gjort.. Då tyckte Miko ponken att det ända vi skulle göra var att öka stegen ovvavsätt vilken gångart vi red i.. Så det slutade med att matte bestämde sig bara för SKRITT... Så blev det, visst lite stopp och backning och stå still blev det ju, men det blev ingen dragkamp vilket det kan bli om jag hade låtit honom galoppera el dylikt. Åter igen i stallet så tänkte jag att vi skulle göra lite annat, vi öppnade grinden, vi stod å slog på spånbalarna så det ekade sist men inte minst så kasta vi lite lasso.. Ojojoj, jag måste fortfarande vara i vintervila.. Lassokastningen ifrån min sida var usel.. Jag var så värdelös att jag såg hur mycket Miko suckade.. Men jag gav mig inte föräns jag träffade min "kalv" i det här fallet var det sandspridaren=) Men sen så kom jag på att klockan var lite mycket 18,30 skulle vara inne i norrtälje kl 19:00 och hämta sambon!! Som vanligt så är ju jag värdens tidsoptemist och som vanligt så vart jag stressad när jag tog av honom sadeln men sen så GLÖMDE jag bort tiden igen och börjar då leka lite med Miko.. Alltså det finns väl inge roligare tycker varken jag eller Miko.. Han tyckte att han var det snyggaste som fanns och det var han ju.. Han sprang där med svansen på ryggen och frustade allt han bara kunde.. Miko går ju alltid lös med mig och vi sprang och lekte både på vägen och på stallplan och jag säger bara det, att det är sån tur att han är en lydig liten pojke.. För rätt va det var så kom det en annan häst ridandes på vägen, ifrån ingenstans.. Men Miko han brydde sig inte överhuvudtaget, för han tyckte att hans matte var mycket MYCKET roligare än en häst som han aldrig har sätt förut!! haha ja dom är roliga dessa varelser.. Vad skulle jag göra för något om jag inte hade dem!!

Idag så ska jag rida en stund på barnan och träna lite bommar etc, samt att sambon ville ut och jogga så han undrade om jag ville följa med me Miko.. Så då tänkte jag att vi kan väl göra lite av varje.. Det som jag tycker är kul och det som Miko tycker är kul så blir alla nöjda och glada =)


Mvh Carro och pållarna

Nu har jag lite nya bilder men dom är inte många. Det är från Herdworken nere på High Chaparral (det är första gången)

Ovido - Quiz & Flashcards