Alla inlägg den 10 april 2008

Av Carolina - 10 april 2008 11:48

Igår så fick Miko stå, var påväg ner igår efter jobbet och tänkt att longera honom och lite lek osv, men hindrade mig när jag var mer än halvägs ner till stallet.. Kom på att han inte fått en ända vilodag den här veckan.. Så han fick den igår.. Tänkte rida på barnan både idag och imorgon, så att vi får träna lite innan tävlingen på lördag. Men vi kommer att tävla utom tävlan beroende på att vi inte får tävla på en "prova på tävling".. Känns lite elakt emot de andra som tävlar där och som är nybörjare.. Däremot så kommer jag tävla med Docy där, quarten.. Så ikväll efter jag har ridit Miko, alltså runt kl 19 så ska jag till ridhuset och rida Docy. Det ska bli spännande, har ju inte ridit honom på över en vecka eller vad det är!! Det ska bli kul och se vad han hittar på för något när vi tävlar på lördag.. Ska bli kul och se hur han hanskas med situationen!! Men jag kan ju inte begära så mycket eftersom jag bara ridit ca 6 ggr innan tävlingen på den hästen, så!!

För att övergå till ett annat samtalsämne, nämligen FÖL.. Jag vill att den lilla parveln ska komma ut NU.. jag är så spänd på vad det kan vara för något!! Ska bli så otroligt kul, såg igårkväll att hennes ljuver växt lite till men att bäckenet inte har släppt ännu. Så än så länge så kan jag sova hemma i sköna sängen.. Fick ju ner husvagnen till stallet i söndags, så jag ska väl inreda den snart så att jag kan ha lite trevligt!! Aja nu så har jag lunch, men berättar mer imorgon hur det gick med Docy och Miko..

Bilden är på Nischka i höstas!

//Carro

Ovido - Quiz & Flashcards