Direktlänk till inlägg 11 mars 2008

SKÄMS igen! Nu måste jag skärpa till mig...

Av Carolina - 11 mars 2008 06:31

Oj oj oj, ursch, nu har jag inte skrivit på mycket länge igen och det är lite dåligt tycker jag, måste försöka ta mig tid att skriva =)

Då ska vi se vad som har hänt på den tiden som jag inte skrivit, så får jag återberätta så gått det går.

torsdagen så red jag ut med Miko, han hade som vanligt MYCKET spring i benen när det gäller uteritter, men med vårt "nya" sätt att rida ute så tycker jag att han kan kontrollera sig lite bättre och jag med för den delen!

Han tycker ju att det är så kul att få rida ute och få springa. Men jag försöker att göra så att han ska förstå att man inte alltid får springa i 140 km/h varje gång man rider ut! Och jag tycker att han förstår det bättre och bättre, men ibland så tar suget över =) haha..

I fredags så fick Miko en extra vilodag, tyckte att han var värd det, och han såg ganska trött ut när jag kom ner oxå för den delen. Så jag bestämde mig för det! I Lördags så red vi på barnan i ca 30 min, och han gick som vanligt KANON. Vi tränade lite blandat tex galopp bommar, lite byten men dock inte så mycket byten. Tränade slutor, samt förflyttningar! osv.

Söndag så åkte vi och tränade och jag tog hjälp av en väldigt nära vän till mig, bad henne kolla hur allt såg ut så att vi inte ska göra bort oss totalt i EM.. Tänkte så att jag inte har tränat honom helt galet, har ju som sagt inte haft någon som kollat på mig sen i oktober, så jag kände att det var bäst att låta någon titta hur det ser ut. Någon som vet hur det ska se ut..

Men hon var mycket nöjd med resultatet och sa att vi absolut inte behöver vara oroliga att göra bort oss. Med ett leende åkte jag hem och mös massa med Miko.

Måndag så red vi ut våran mellanrunda, jag hade planerat att han skulle få springa lite fortare än normalt idag. Men ändå kontrollerat. Det gick hyfstat med tanke på att han inte nöjer sig med lite gas, hans resonemang är: ska man gasa så ska man GASA!!! Jag tycker att han skötte sig mycket bra.

Sen hade jag bokat tid för vet, hon skulle komma ut och raspa lite tänder på Miko, har nämligen kännt på honom, det känns som att han tar tag i bettet samtidigt som det verkar på honom när jag tar tag i honom som att det låser sig. Och mycke riktigt, han hade ju ganska mycket hakar i munen den stackaren.. Så nu känner man lite ångest för den lilla bäbisen.

Men innan vet kom så stod jag o masserade honom väldigt mycket vilket han tyckte var helt underbart.. Så jag kanke är förlåten efter det då!!

Men men nu har jag fixat till det felet, så det är hur skönt som helst, behöver jag inte känna att jag gör honom något illa när jag rider. Nu hoppas jag att det inte ska vara något mer, peppar peppar!!! Masserade även Nischka igår, oj vad hon fäller och oj vad hon är rund o go om magen.. Även ljuvret börjar bli lite svullet. Så snart kommer det en lite skit unge.

Idag så ska Miko då självklart få en vilodag. Eftersom det måste kännas lite i munen idag.. Kommer kanske gå ut o gå med Nischka om jag hinner. Har lovat min sambo att vara hemma hela kvällen med honom eftersom vi firar några år tillsammans idag!! =) Vart ganska sent igår kväll, så han var inte så himmla road när ja kom hem kl halv elva..haha.. Jag var själv ganska utmattad.. Men men vad gör man inte för sina underbara vänner!


På återseende, fresten så lovar jag att jag ska skärpa till mig och ta mig tiden att skriva här.. Så vi hörs väl imorn igen!!

 Lägger ut en bild på Nischka som är tagen för ca 1 1/2 månad sen, vad tycker ni om den kulan?!


//Carro å hästarna



 
 
Kicki W

Kicki W

11 mars 2008 11:37

Vilken frisk fläkt ditt inlägg är! Blev glad i hela kroppen när jag läste det :-)

http://westerdahl.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 22 juli 2010 13:22

Hej på er alla därute. Ett helt år har gått utan något blogginlägg.. Tiden går så fort så att man inte hänger med riktigt. Har hänt en del saker under tiden jag inte skrivit, jag har exempelvis blivit mamma till en underbar lite pojke som nu är...

Av Carolina - 2 juli 2009 07:57

Men ack så varmt, igår fick mina underbara vänner stå. Dom såg så trötta ut när jag tittade på dem i hagen, så jag bestämde mig för att lägga ner min energi på min tomt som ser ut som 7 svåra år i ett nöd år. Nä kanske inte så illa men ändå. Klippte ...

Av Carolina - 30 juni 2009 08:42

Gud så underbara hästar jag har, jag blir mer än pirrig i magen varje gång jag tänker på dem.. Helt otroligt hur mycket jag älskar dem. Undrar ibland vad jag skulle göra utan dem.. Hihi, låter lite som ett förhållande, men det är det ju nästar iof. M...

Av Carolina - 29 juni 2009 10:42

Halloj allesammans! Nu äntligen skriver jag igen ;) Har hållt på med höbergning hela helgen och vilken värme det har varit..Herregud. Mina underbara hästar har fått stått i 3 dagar beroende på höbergningen och självklart denna värme. Så nu hoppas jag...

Av Carolina - 18 juni 2009 15:47

Tänka sig att det är midsommar imorgon, kan man ju knappast tro med denna kyla och dåliga väder. Men vi får  hoppas på en kanon sommar resten av tiden som finns kvar!   Vad händer på midsommar då? Ja, hemma hos mamma å pappa å mysa lite samt på lörd...

Ovido - Quiz & Flashcards