Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Carolina - 5 mars 2008 19:11

Idag så blev det en snabbis med Miko, jag känner mig lite halv krasslig.

Så jag bestämde mig att longera honom på barnan. Jag har dock tagit av Miko broddarna och det är givetvist hårt, lite snö etc. Men jag ville ge det ett försök. Skritt o trav gick väldans bra, men sen när vi skulle försöka oss på en galopp, så va det halt och hårt så jag beslutade snabbt för att inte försöka mig på den biten. Tänkte då istället att vi kunde försöka uppe på stallplan där det inte är så halt, men Miko tyckte att det var lite halt på ett ställe samt att det var lite för trångt. Så då tänkte jag att vi skulle hitta på nått annat. Tänkte att vi skulle gå ner på åkern och titta hur hårt det blivit, för det är inte speciellt bra att rida eller göra något där just nu, med tanke på vad vi har för väder i Sverige, varmt, regn etc.. Men Miko tyckte att vi inte skulle gå ner dit utan istället busa lite, så han började showa hur mycket som helst. Så jag hakade på och tränade lite utställning med honom, vilket han var mycket nöjd med.. Vi hade så otroligt kul eller iaf Miko, eftersom att jag inte känner mig så frisk så kändes det tungt att springa.. För man behöver springa MYCKET fort om man ska hänga med i Mikos trav. Vi sprang fram och tillbaka på vägen och han var hur nöjd som helst. Svansen på ryggen, fnös och tyckte att han va den vackraste häst som man kunde beskåda *vilket han iof är*.. Och sen testade jag att ställa upp honom och han var bara såååå läcker så då bestämde jag att vi skulle sluta.. För man ska sluta när det är som roligast =) Det är så kul att göra sina älsklingar nöjda..

Glömde att berätta att igår så var jag och min kusin Joy och träffade Malin Bayard. Det var en upplevelse som man sent kommer att glömma.. VILKET ställe hon har.. ojojoj, det skulle man inte tacka nej till. Fast det är absolut inte i närheten av SLÄNGSBODA gård. Men vilket fall som helst, nu undrar ni säkert va f*n gjorde vi där. Jo det var så att min kusin var då på stockholms horseshow och vann då en tävling, där då första pris var en hel dag med Malin Bayard. Sen fick vi då se Malin träna för sin tränare, då dom hade hopp träning, Malin red en otroligt vacker hingst som påminer om en ARAB så klart. Han var så vacker, jag har en jätte fin bild på honom, men har inte hunnit lägga in den på datorn.. Ska försöka göra det så fort som möjligt  så ska ni få se på honom. Så eftersom vi åkte dit så fick hästarna stå igår.

Imorgon så tror jag att jag ska åka till ridhuset och träna lite grann. Får vi se hur jag mår. Har faktiskt inte tänkt så mycket på vad jag ska träna, det får väl bli lite blandat tror jag. Aja nu ska jag försöka kurera mig så gått det går och lägga mig och titta på tv. Så hoppas jag att jag är pigg o frisk imorgon eftersom jag börjar kl 06:00 imorgon. Roligt va!!


Go natt o sov så gott allasammans!


Länkar en bild ifrån Riks utställningen, bortse ifrån MIG *ler*

(Så här såg Miko ut idag när han showade)


//Carro o pållarna

Ovido - Quiz & Flashcards