Alla inlägg den 3 mars 2008

Av Carolina - 3 mars 2008 14:59

Ursch jag skäms över att inte ha skrivit något på flera dagar!

Men det har hänt så mycket och jag har så otroligt mycket att göra..

Men dock är det bara roliga saker som har hänt!

Var ska jag börja?! Jag får väl börja där jag slutade, får försöka återberätta så gått jag kan!

I onsdags så åkte jag och min kollega till ridhuset, jag tränade lite byten och Miko tyckte att jag va SÅÅÅ jobbig. Men han gjorde så gått han kunde, för att inte tränat byten sen lång tid tillbaka så tyckte jag att han var duktig. Jag håller på att träna honom att flytta sig så att han ska stärka upp dom delar i kroppen det krävs att använda när man ska göra ett byte.. Och jag tycker att det går mycket bra. Miko har lugnat sig så otroligt mycket, men han gasar dock lite i byterna fortfarande. Men det är troligen att han inte har tillräkligt starka muskler för att bibehålla farten. Fast iof vissa bytten blir ju perfekta.. men men övning ger färdighet.

I torsdags så gick jag, Nischka, Miko och Christian en promenad med hästarna för att Miko inte skulle bli lite stel. Borstade och mös väldans mycket, och kände efter fölet! Det är väl bara för mysigt och stå å borsta och känna på en mage där det är någon som lever. ÅÅÅ vad jag längtar hem just nu till mina två små ögonstenar. I fredags så red jag Miko jätte jätte snabbt på stallplanen, bara några varv i grimman. Sen borstade jag och kliade av bara sjutton.. Han är så snäll den där lilla parveln.. Eller båda mina är otroligt snälla. Nischka har ju istort sätt stått i över ett halvår utan att jag har ridit henne, kanske bara har blivit någon uteritt lite då och då.. Men även fast det inte blir så mycket så är hon så otroligt snäll och lugn.. Det känns så bra att ha sånna snälla hästar. Men iof Nischka har fått gått så lite beroende på hennes skada som hon var med om för 2 år sen i april och sen att hon är dräktig nu. Tror att det är bra att ta det lugt med henne ang hennes skada, så att man sakta bygger upp igen. Nu kan jag inte rida henne så mycket för hon är så tjock så det är mesta dels det som gör att jag inte rider henne nått nu. Hon är ju trotts allt bara 1 1/2 månad ifrån fölning.

I Lördags så åkte jag till ridhuset igen med Miko, det var sååå dåligt väder, det regnade blåste, snöa, blåste osv. Tänkte att det kunde vara skönt. Hade oxå träffat ett par tidigare på förmiddagen som ville ha hjälp med sin quarter valack som är 7 år. Jag skulle ha honom på tillridning. Han är lite bråkig. Vi bestämde att vi skulle träffas kl 15 i ridhuset och rida tillsammans, och jag skulle testa rida quarten. Han var jätte duktig och jag hade fått ett erbjudande att köpa honom. Vilket jag gjorde efter att ha testat honom. Så snart så äger man en quarter oxå =) jag är lika chockad fortfarande när jag tänker på det. Och ibland frågar jag mig själv vad jag gjort. Men vi får se hur det blir med denna lilla kille. Men för att återgå till Miko, jag hade bestämt att jag inte skulle träna på något speciellt idag, bara ta det ganska lugnt. Det gjorde vi oxå red mest på spåret och tränade att hålla galoppen i samma tempo.. Och han var extremt duktig. Som vanligt. Tränade oxå lite slutor i galopp längst spåret och han tyckte det var lite jobbigt men han tar ju i för kung o fosterland så det är inte undra på att han tycker att det är jobbigt. I söndags så bestämde jag att hästarna skulle få stå. Jag var trött i hela kroppen, det var som vanligt tråkigt väder så kändes som att dom kunde få stå och jag kände att jag behövde vila oxå!

Idag så tänkte jag rida ut, har inte gjort det på ett tag känns det som, så tror att Miko kommer tycka att det är kanon kul. Och jag med för den delen även fast det blåser och snöar. Men det kommer väl förmodligen bara bli en kortis, beroende på vädret.

Jaha nu är ni väl förmodligen jätte nyfikna på vad för liten kille jag har köpt. Om jag ska vara riktigt ärlig så vet jag inte riktigt det själv. Har ju istortsätt bara ridit honom 1 gång, och jag tyckte att han var helmysig. Sen får vi se vad det blir av detta! Inget bestämt.. Han har en stam på fars sida som är reining och ko stam, vet inte så mycket om mammans stam. Men han ska bli en allround häst. Men som sagt vi får se, jag har inte förstått det riktigt själv än!! Så nu får jag JÄTTE mycket att göra, men det blir bara roligt, Snart 4 hästar, en hund och ett hus.. Stackars Christian han kommer aldrig få träffa mig. Om han inte vill bo i stallet som jag =)
På återseende


//Carro o hästarna


Lägger ut en bild på Nischka när hon stegrar (en ny konst som hon lärt sig så här i graviditeten)



Ovido - Quiz & Flashcards