Alla inlägg den 13 mars 2008

Av Carolina - 13 mars 2008 07:36

Eftersom Miko har raspat sina tänder så kändes det som att jag inte vill sätta in något bett i munnen... Därför så hade jag bestämt att han skulle få leka på barnan.. Dessvärre så var det 10 cm med vatten på barnan eftersom det regnat typ hela veckan.. Men men tänkte jag och drog ut den stackaren på barnan, han fick dock behålla täcket på eftersom det regnade.. Han tyckte inte att det var exakt lika kul som det brukar vara.. Men detta beroende på att det regnade och för att matte var lite sjuk, har lite feber och ont i huvudet.. Men kände att jag var tvungen att låta honom göra något eftersom det blir hårdträning nu i helgen när vi ska på clinic.. Ser verkligen fram emot denna clinic, men hoppas och håller alla tummar jag har för att jag ska bli frisk.. Men jag kommer iof vara med även fast jag är sjuk, men ändå. Det är mycket roligare om man mår bra! Han travade runt runt och galopperade runt runt och kastade med huvudet.. Han gjorde det medans jag bara stod i mitten och kollade på honom, annars brukar jag jaga honom emellan åt, men eftersom jag mådde lite dåligt så orkade jag inte.. Men Miko brydde sig inte så mycket.. Sen efter ca 10 min och han hade bytt varv flera ggr osv så tyckte han att han var färdigsprungen så då gick vi in i stallet och mös lite grann och så fick han sin otroligt goda mat.. Ser inte så väldans gott ut men Miko är nöjd och det är huvudsaken. Innan han fick sin mat så visade jag honom nått som han vunnit, som vi fick IGÅR! ÅRETSARAB PLACKETT... Alltså den var så fin och både jag å Miko var såååå glada för den! Miko är verkligen värd att få denna planckett efter alla tävlingar och allt som han har gjort sååå bra!! Han är en riktig kämpe och han vet att han är BÄST!! Detta var en dröm för mig, att få ha årets arab i mina ägor, som vi har kämpat. Jag vill tacka SAHF som gav oss detta och som gjorde min dröm i uppfyllese!TACK...

Idag så tänkte jag att vi skulle rida lite grann, får se om vi rider på barnan eller ut, jag har fortfarande feber så vi får helt enkelt se vad jag orkar med!

Sitter iof på jobbet men ändå!!

Måste oxå berätta på söndag så har Nischka gått 290 dygn, nu är det så otroligt nära så jag kan inte förstå det.. I slutet av månaden så kommer vet hem till mig och ska ge Nischka stelkrampspruta och så ska jag förstora boxen och halma.. Det ska bli SÅÅÅ kul.. Iof kommer det inte bli så kul att sova i stallet men när den där lilla parverln kommer ut så kommer jag känna mig så nöjd att jag har sovit i stallet!!  

Aja nu måste jag återgå till arbetet.

På återseende imorgon, så ska jag ännu en gång berätta hur underbara hästar jag har!!


Länkar en bild på Miko och Nischkas bror Audi som tyvärr har lämnat oss, han var en underbar häst och han och hans ägare och ryttarinna Pernilla Sjöström har varit en bra förebild för mig och Miko och som jag har sagt förut, Audi lever i Miko nu och vi ska göra allt för att göra storebror stolt över oss!! Fast det vet jag nästan att han redan är eftersom Miko har erövrat hans titel som Årets Arab i Westernridning!

Ovido - Quiz & Flashcards