Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Carolina - 11 maj 2009 15:23

Jajjemen!

Nu är det mycke på gång! Känns nästan som det är allt på samma gång oxå!

Ikväll kommer hovvis och skor Miko, docy och Mona, samt verkar Niwara, så att dom är fina på sina små fötter inför utställningen.

Nischka har fortfarande fina fötter, får se vad hovvis säger om han tycker likadant!

Sen imorn så kommer vet och vaccinerar Nischka och Niwara samt Jin. Och under tiden så måste jag klippa.. iiiihhh, va stressit det helt plötsligt blev.. men samtidigt ganska roligt oxå =) Eller ja det beror på hur man ser det.

Skulle vilja hinna göra lite ordning på tomten och inne oxå innan vi sticker.. men det får man väl ta på sena kvällstiden.. hihi.. Aja det ordnar sig alltid.. Bara jag hinner fixa hästarna inför showen så är jag nöjd!

kände bara att jag var tvungen att skriva av mig lite om vad som är planerat och vad som händer.


Vi hörs.

Kramar


Av Carolina - 11 maj 2009 10:24

Jajjemen.. Nischka är som nästan färdig klippt, nu är det bara finslipa lite grann, men man kan nästan säga att hon är klar, och GUD så fin hon vart!

Lika roligt att se hur stor skillnad det blir bara man klipper pälsen lite kortare.. man tror inte att det ska bli sån stor skillnad men OJ kan jag bara säga! Tyvärr har jag inte hunnit klippa någon annan, men kommer att börja med Niwara idag, så får vi se hur mycket jag kan klippa henne på en och samma gång. Imorgon kommer jag förmodligen att sluta tidigare och då ska hon klippas klart, sen är det bara att klippa Miko och det går fort.. För han bara är! =) Så duktig kille! men kan meddela att jag vart chockad över att Nischka var så duktig som hon var, brydde sig nästan ingenting. Bara där det kiklas typ under magen och sen när jag skulle klippa hennes öron.. OJ va förbannad hon vart på mig! HMM tror att en viss mamma (Nefretete) har ned ärvt hennes vackra förmåga att vara orolig över öronen.. Ska tilläggas att jag aldrig någonsin har dragit etc i Nischkas öron, det är bara med ärvt.. Tyvärr verkar det som att Niwara är lite lika dan.. Men det går ju att få bort, vilket nästan är klart ;)

Ska bli spännande att se hur Niwara kommer att se ut i kort päls.. Hihi..

Sen så ska det bli helt underbart att åka iväg med alla mina 3 underbara araber för att ställas ut. Hoppas att dom kommer tycka att det är lika roligt som jag kommer tycka.. Eller Nischka och Miko är jag ganska övertygade om iaf Miko, han bara älskar att visa upp sig på arabshower.. För han vet ju att han är snyggast =) Tycker iaf jag!!

Nä nu måste jag tyvärr jobba lite..

på återseende.
kramar

Carro å hästarna.

Ovido - Quiz & Flashcards