Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Carolina - 7 maj 2009 10:21

Hej alla vänner och alla som jag inte känner ;)

Igår så hann jag med ganska mycket tycker jag, jag han vila lite när jag kom hem efter jobbet, dock inte meningen.. sen så åkte jag ner till stallet och red Nischka, ganska hårt faktiskt.. Hon tyckte att det var riktigt roligt, efter det så badade jag henne, eftersom att hon ska klippas.. Hon verkade tycka att det var jätte skönt att badas då hon stod blixt stilla.. (vilket hon inte brukar.) Efter det så blev det utställningsträning med den lilla Niwara och hon skötte sig galant.. Börjar nog förstå lite mer nu! Fick ett par riktigt fina uppställningar! Det är dom jag tror kommer att vara svårast för henne på utställningen. Sen när jag tog ut Miko så såg han ut som han hade sålt smöret och tappat pengarna.. Han verkade jätte trött, därav vart det lite springa med honom ca 20 steg ;) och sen så fick han stå och mumsa i sig massa gräs.. Så han verkade riktigt nöjd med denna dag!

Skickade oxå in anmälan till utställningen, (ja jag vet 1 dag sent, men upptäckte att man måste ha kopia på reg och pass bevisen och har ingen kopiator hemma. Därav 1 dag sent.) Började även titta på huspapprerna så dom ska jag *läs pappa* fixa ikväll.. Så det är gjort!

Idag ska jag rida Nischka och Miko, longera docy och Niwara! Samt börja med klippning av Niwara och Nischka =) Får se om jag hinner allt.. men måste iaf rida miko och nischka samt börja med klippningen.. Det är d viktigaste! Känns skönt att känna att man är på mattan igen.. Kändes som att jag ett tag inte hade koll och då blir jag alldeles deppig.. Men nu börjar jag få kontrollen tillbaka och vet vad som måste göras! Skönt att jag nästan har hela helgen på mig att klippa och fixa med hästarna! Bara lite pyssel med annat men annars så kommer jag nog stå med klippmaskinen i handen!
Ska bli så kul att åka ut med alla hästarna, och speciellt med Nischka. Har verkligen längtat efter det!

Idag ska jag även skicka in en tävlingsanmälan, för anmälningstiden går ut när jag är och badar och solar någon helt annanstans ;) hihi..

Och där kommer jag att tävla Miko, Nischka och Docy.. Måtte Nischka sköta sig.. HAHA..

Ja det var lite info från mig..

Hej å hopp..

Kramar från mig å hästarna

Ovido - Quiz & Flashcards