Direktlänk till inlägg 6 november 2008

Tiden går alldeles för fort!

Av Carolina - 6 november 2008 07:47

Att man inte hänger med.

Jag som skulle skriva hur d gick för mina kära arbetskollegor och om stackars docy överlevde..

Men det kan ja ju göra en då!!!

Det var tre st som följde me mig hem å red.. *asg*

Tjejen som följde me, hon galopperade utan att det var meningen, hon höll på å backa in i elstängslet. men annars va hon jätte duktigt.. haha..

Dom andra två nissarna, ja va ska man säga!! hahahahaha mer än så!

Båda var stela som två pinnar å den ena sa hela tiden CARRO STANNA HÄSTEN.. Detta var på tisdagen... Sen kom dom till mig en gång till eftersom dom inte hade galopperat ännu.. Så vi bestämde att dom skulle komma hem till mig på lördagen. Tjejen började igen, och hon började med bravuuu för hon satte i skänklarna i docys sida och höll dom så ganska länge, tills docy tyckte okej, 'okej e du helt säker?!?!?!?!' sen satte han iväg i galopp.. Alltså jag har nog aldrig skrattat så mkt i hela mitt liv tror jag!

Grabbarna började redan här å banga på å galoppera.. Men men tänkte jag, d där löser vi sen! Jag hade byggt upp en liten lätt trailbarna, med kansk 6 bommar o lite koner, som dom skulle ta sig över. Å d gjorde dom faktiskt ganska bra.(ska tilläggas att ja höll dom i ett grimskaft) Men sen när sista hade ridit o satt där å sa, 'får ja hoppa av nu' så tänkte jag för mitt stilla sinne, att nä har dom sagt att dom ska galoppera så får dom stå sitt kast.. Så jag hoppade upp på docys rumpa å börja galoppera med en framför i sadeln.. haha d va sååå jäkla kul, å docy e nog en riktigt riktigt snäll häst som ställer upp på alla mina galenskaper!!!  =)

Så e d nån som aldrig har ridit nån gång kan ju komma hem till mig så hjälper jag er hjärna!!! *asg*


Nu till lite andra nyheter, vad som har hänt!

Ja egentligen har d väl inte hänt så mkt mer än att ja rider å pusslar om mina små änglar.. Jo just d, ja kan berätta att jag klippt Miko och Docy. För dom hade lite väl lång päls redan. Klippte bara halsen och där sadelgjorden ska ligga. Ja vill gärna inte klippa så mkt men där svettas ju dom som mest så det blev bara så!

Igår fyllde jag år oxå, så hästarna fick stå å vila i tisdags och igår, eftersom jag var tvungen å baka på tisdagen sen kom massa folk hem till mig å åt upp d igår! Jag fick mitt efterlängtade bett igår iaf, så jag var såååå nöjd så!!!

Ikväll så ska jag äntligen få testa d på Miko, ska bli så spänande å se vad han säger.. Om han inte e nöjd så får jag väl skicka tillbaka d och testa ett annat... Men annars så e allting jätte bra.. Niwara växer och jag har börjat satt igång Nischka lite smått..

Ska försöka bli bättre med bloggandet.. Men d e inte så lätt när man inte har fixat sin egen dator ännu!


Aja nu börjar ja jobba så på återseende!

(Bilden är ifrån riks utställningen 2007) Bortse från mig! å kolla Snygga miko istället =)


Kramar

Carro o Pållarna

 
 
Jossan

Jossan

10 november 2008 10:07

Vilka snyggingar! Kul att du bloggat igen! =)Grattis i efterskott får man väl säga då! Hur gammal e du nu? ;) Kram kram!!

http://www.aagrenarabians.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 22 juli 2010 13:22

Hej på er alla därute. Ett helt år har gått utan något blogginlägg.. Tiden går så fort så att man inte hänger med riktigt. Har hänt en del saker under tiden jag inte skrivit, jag har exempelvis blivit mamma till en underbar lite pojke som nu är...

Av Carolina - 2 juli 2009 07:57

Men ack så varmt, igår fick mina underbara vänner stå. Dom såg så trötta ut när jag tittade på dem i hagen, så jag bestämde mig för att lägga ner min energi på min tomt som ser ut som 7 svåra år i ett nöd år. Nä kanske inte så illa men ändå. Klippte ...

Av Carolina - 30 juni 2009 08:42

Gud så underbara hästar jag har, jag blir mer än pirrig i magen varje gång jag tänker på dem.. Helt otroligt hur mycket jag älskar dem. Undrar ibland vad jag skulle göra utan dem.. Hihi, låter lite som ett förhållande, men det är det ju nästar iof. M...

Av Carolina - 29 juni 2009 10:42

Halloj allesammans! Nu äntligen skriver jag igen ;) Har hållt på med höbergning hela helgen och vilken värme det har varit..Herregud. Mina underbara hästar har fått stått i 3 dagar beroende på höbergningen och självklart denna värme. Så nu hoppas jag...

Av Carolina - 18 juni 2009 15:47

Tänka sig att det är midsommar imorgon, kan man ju knappast tro med denna kyla och dåliga väder. Men vi får  hoppas på en kanon sommar resten av tiden som finns kvar!   Vad händer på midsommar då? Ja, hemma hos mamma å pappa å mysa lite samt på lörd...

Ovido - Quiz & Flashcards