Alla inlägg den 18 november 2008

Av Carolina - 18 november 2008 15:10

Guud ibland så bara blir man gråtnödig bara man tänker på hur underbara hästar man faktiskt har.. När man väl tänker efter så har mina hästar det väldigt bra, och jag tar nog ganska bra hand om dem ändå. Även fast man kan känna sig lite dum ibland, men vi har det nog ganska bra ihop.

Det händer saker med hästar runt om i världen som ingen häst förtjänar. Jag hoppas att alla människor skulle förstå att hästarna gör aldrig någonting för att vara elaka emot oss. Jag skulle oxå vilja att människor förstår att hästar oxå har känslor och att det är ett liv. Ett liv full av kärlek och omtänksamhet. Jag får oftast mer kärlek ifrån mina hästar än vad jag kan få av någon annan människa på jorden. Men tyvärr så är det för få människor som förstår detta. Å det gör mig bara så ledsen.

Jag kan ta ett exempel på Miko tex. I söndags så red jag honom på ridvolten utan någonting jag satt utan sadel och träns. Och han gjorde precis allt för mig, han böt han spann, han galopperade, han travade osv osv... Det kallar jag kärlek och jag tycker att dom flesta av oss måste tänka till på vad vi håller på med! För hästar är våra vänner, och dom är mina allra BÄSTA vänner!


Mvh

Fundersam Carro med underbara hästar

Ovido - Quiz & Flashcards