Alla inlägg den 25 november 2008

Av Carolina - 25 november 2008 16:54

Ja ni, alltså det är så sjukligt mycket snö, dom varnar iof att den ska försvinna tills på torsdag, MINDRE ROLIGT.

Ja, häst stackarna fick stå inne hela dagen igår, iof tror jag inte att dom hade velat gått ut. Men när ja kom hem efter jobbet så var det bara att byta och sätta på sig varma kläder och ut o leka i snön.. Tog först ut miko och red en liten runda.. Ja kunde inte hålla mig borta ifrån åkrarna, klev in på åkern och det är så djup snö att ja nådde ner med fötterna.. KAN NI TÄNKA ER.. Nu kanske ni förstår hur mkt snö vi faktiskt har.. haha..

Miko vart alldeles lyrisk..(eller va d jag som vart d?) *asg*.. Snacka om att han vart en riktig dressyr häst när han plogade sig fram i snön, VILKA KNÄ LYFT.. men han tyckte allt att d va jobbigt och jag bara satt å skrattade.. Ja red ju självklart barbacka så galen som man är.. Mohaha.. men roligt är det.. Sen vart det galopp resterande av biten hem till stallet på åkrarna.. Vilken Miko föredrog.. Sen tänkte jag att Nischka måste ju oxå få röra sig lite grann.. Tog ut henne å skulle bara skritta lite snabbt på åkern.. Bara det att det är typ en snövall på 3 meter som hon ska över först, Nischka är inte världens bästa hopp häst. Det hon gör är att först bah, nä men ja kan gå igenom.. Sen Nä ja hoppar, vilket resulterade i att hon hoppade först rätt upp och i samma väva som hon kom ner på samma ställe, kastade hon sig frammåt.. Vilket gjorde att matte låg i snön och asgarvade.. HAHAHA..

nåja nu har ni fått lite nyheter ifrån oss i snökaoset!!


Kramar från mig å hästarna


Ovido - Quiz & Flashcards