Direktlänk till inlägg 25 februari 2009

Nu börjar äntligen livet igen!

Av Carolina - 25 februari 2009 09:58

Ja ni, livet.. När man tänker på det så undrar man varför man har gjort vissa val, varför man inte tar mer hand om sig själv, och väljer vad man vill göra själv. Jag har insett nu efter en lång period med massa med skit, att man måste ta tillvara på den tid man lever, för det är inte sådär jätte långt!

Man måste kunna få må bra och man måste kunna välja själv. Det är ingen som skall kunna säga att man inte får göra saker osv, om det är någonting man verkligen vill och drömt om osv. Det är ingen som skall få göra att man mår dåligt. Man är liksom värd så mycket mer, än att gå runt och inte må någe bra. För det är ju ingen som egentligen vill.

Tyvärr så har jag varit en sådan människa, som låtit mig lindas runt ett finger.. Som har mått dåligt etc.

Men äntligen så har jag tagit mig ur detta och börjar se ett ljus, och jag kommer varje dag ett steg närmre..

Jag har inte skrivit här på ett tag beroende på att ja inte mått så bra.

Men nu, nu mår jag så bra som JAG kan, visst jag har en bit kvar, men börjar verkligen tänka igenom saker, och jag tycker att alla någon gång ska tänka till och fråga sig om det är detta man vill med sitt liv.

Det ända jag känner för tillfället är att NU BÖRJAR MITT LIV, ÄNTLIGEN!!
Efter mycket skit, mycket motgångar så börjar jag äntligen att känna att det vänder, nu är det min tur att börja leva och vara lycklig =)


Jag har även en mycket rolig sak att säga, jag har blivit godkänd wras dommare, så jag hoppas att jag kommer få dömma alla er western människor snart.. Jag ska bara skuggbedömma 3 tävlingar, sen är det bara tuta och köra. Hoppas på att det är klubbar som kommer anlita mig som dommare bara ;) haha.. men det tror jag nog =)


Det jag ville med detta inlägg är att säga att ja vill bara att folk ska veta sitt värde, att vi oftast är värda mer än vad man tror. Och ta för guds skull vara på livet, för man lever bara en gång (tror jag) *ler*

Ta vara på varandra, och ta vara på den tiden som finns..


Jag kan tacka mina underbara hästar, och min underbara vän *du vet vem du är*, samt mina kära föräldrar för att jag har er.

Men det bästa av allt är att jag har lärt mig någonting av detta, jag har lärt mig att jag är starkare än vad jag trott, att jag vågar och att man ska följa sitt hjärta, för det är det ända sättet man kan veta att man verkligen gör någonting som man själv vill.


Nu längtar jag till våren, så att man kan börja rida ordentligt någon gång, för det är snorhalt och hästarna måste spänna var ända liten muskel dom har i kroppen för att kunna hålla sig på benen.. Så för tillfället så rider jag inte "fullt ut".. Men rider så gott jag kan.

Ska försöka komma iväg och rida lite i ridhuset och så, för att kunna rida igenom alla hästar och känna hur dom ligger till..

Men som sagt, det blir ljusare och det betyder ju bara att vi går åt rätt håll!

Eller har jag fel?


Ha en fortsatt bra dag!

// Carro

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 22 juli 2010 13:22

Hej på er alla därute. Ett helt år har gått utan något blogginlägg.. Tiden går så fort så att man inte hänger med riktigt. Har hänt en del saker under tiden jag inte skrivit, jag har exempelvis blivit mamma till en underbar lite pojke som nu är...

Av Carolina - 2 juli 2009 07:57

Men ack så varmt, igår fick mina underbara vänner stå. Dom såg så trötta ut när jag tittade på dem i hagen, så jag bestämde mig för att lägga ner min energi på min tomt som ser ut som 7 svåra år i ett nöd år. Nä kanske inte så illa men ändå. Klippte ...

Av Carolina - 30 juni 2009 08:42

Gud så underbara hästar jag har, jag blir mer än pirrig i magen varje gång jag tänker på dem.. Helt otroligt hur mycket jag älskar dem. Undrar ibland vad jag skulle göra utan dem.. Hihi, låter lite som ett förhållande, men det är det ju nästar iof. M...

Av Carolina - 29 juni 2009 10:42

Halloj allesammans! Nu äntligen skriver jag igen ;) Har hållt på med höbergning hela helgen och vilken värme det har varit..Herregud. Mina underbara hästar har fått stått i 3 dagar beroende på höbergningen och självklart denna värme. Så nu hoppas jag...

Av Carolina - 18 juni 2009 15:47

Tänka sig att det är midsommar imorgon, kan man ju knappast tro med denna kyla och dåliga väder. Men vi får  hoppas på en kanon sommar resten av tiden som finns kvar!   Vad händer på midsommar då? Ja, hemma hos mamma å pappa å mysa lite samt på lörd...

Ovido - Quiz & Flashcards