Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Carolina - 9 februari 2009 16:31

Så har jag börja rida igen efter skadan=)

Första ridturen inträffade i lördags och då på Miko, han var väääldans pigg efter lite vila.. Men ändå ganska duktig.. Efter det så hade jag lite ont i ryggen, men det var inge märkvärdigt.

Vi tränade inget speciellt utan ja ville bara få honom att gå fint och LUGNT.. Lättare sagt än gjort *ler*

I söndags så red jag miko igen och han va såå mycket bättre, mycket lugnare och mycket mer harmonisk att rida.. Han e så underbar min lilla prins.. Efter det så tog ja ut docy, tömkörde/longerade honom, eftersom han har stått ganska länge pga liten hovböld som han fick. Ja ville inte sätta igång honom för fort utan lät honom läka ihop sig bra. Har ju inte direkt bråttom till något. Han va såå otroligt duktig. För att aldrig varit tömkörd förut (hade alltså ingentömköringsgjord) och kunna göra skänkelvikning för tömmarna, tycker jag är ganska fantastiskt.. Han blir verkligen bättre och bättre denna underbara herre... Och fort går det =)

När ja väl kom tillbaka med docy och släppte in honom igen i hagen så stod mina underbara ston vid grinden.. Å verkligen sa att nu matte e d faktiskt vår tur.. HAHA. Ja hästar är väl för underbara..

Dock var jag tvungen att vila mig några timmar pga att kroppen värkte någe oerhört... Men efter en mycket varm dusch och vila sig en timme i sängen så var ja på benen igen. Så då gick ja ner till stallet å mockade och donade lite. Och sen var det flickornas tur. Dock så mortionerade jag dom inte utan tog bara in en och en i stallet för en mys stund.. Dvs rycktade och pussades med dom..

SÅ nu e ja uppe på benen igen och ska börja hårdträna som vanligt =)

*Bild på Nischka för någon vinter sen*


På återsende..

KRAMAR

Carro å hästarna 

Ovido - Quiz & Flashcards