Direktlänk till inlägg 27 maj 2008

De va ett tag sen!

Av Carolina - 27 maj 2008 16:18

Nu va det alldelles för lång tid sen jag skrev. Men just nu är det väldans mycket oxå. Men jag ska som jag alltid skriver försöka att bli bättre.

Lite om vad som har hänt. Tävlat Miko förra helgen och det gick väl bra vi vann 3 klasser och kom 2 a i den 4:e. Men dock är jag inte hundra % nöjd med insattsen av oss, jag vet att vi kan bättre. Men men. Nu på lördag så ska vi tävla igen så får vi se hur det går. =) Miko är så duktig så!

Jag har även fått hem den nya hästen. Det är då som sagt en quarter valack på 7 år. Inriktningen med honom kommer att bli Reining och Kosse klasser. Han har stammen för det. Han är mycket lovande liten pålle med mycket vilja men ett väldigt gott hjärta. Han kommer att bli bra med lite träning. Har ju bara haft honom i 2 veckor än så länge. Men det fungerar bra. Det märks att han inte blivit riden ute i skogen så mycket eftersom han nästan är "rädd" för allt. Kollar med stora ögon och örona spättsade så att dom nästan går i kors =) Ska ta lite bilder på honom och lägga ut (bara man kommer ihåg och hinner). Så fort han har blivit mer mjuk och lite bättre på spinn så kommer vi nog ut på tävlingsbarnorna, men jag vill inte ha bråttom med honom då han kan bli väldigt upprörd.. haha, men han är en liten latis när det väl gäller!! haha..

Nischka och fölet mår bara jätte bra, Niwara som hon kommer att få heta har både haft sadel på sig och går hur bra som helst i grimma och är jätte duktig på att ta upp hovarna och bli värkad. Även fast det blir väldigt jobbigt i slutet! Nischka ska jag försöka börja att sätta igång lite nu så får vi se hur hon kommer att gå. Kanske ut på någon tävling i höst eller nästa vår =) Nej nu måste jag fortsätta jobba men då vet ni lite hur det går för oss i denna ruch..


På återseende!


Bild:Miko när han vilar lite

//Carro å pållarna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 22 juli 2010 13:22

Hej på er alla därute. Ett helt år har gått utan något blogginlägg.. Tiden går så fort så att man inte hänger med riktigt. Har hänt en del saker under tiden jag inte skrivit, jag har exempelvis blivit mamma till en underbar lite pojke som nu är...

Av Carolina - 2 juli 2009 07:57

Men ack så varmt, igår fick mina underbara vänner stå. Dom såg så trötta ut när jag tittade på dem i hagen, så jag bestämde mig för att lägga ner min energi på min tomt som ser ut som 7 svåra år i ett nöd år. Nä kanske inte så illa men ändå. Klippte ...

Av Carolina - 30 juni 2009 08:42

Gud så underbara hästar jag har, jag blir mer än pirrig i magen varje gång jag tänker på dem.. Helt otroligt hur mycket jag älskar dem. Undrar ibland vad jag skulle göra utan dem.. Hihi, låter lite som ett förhållande, men det är det ju nästar iof. M...

Av Carolina - 29 juni 2009 10:42

Halloj allesammans! Nu äntligen skriver jag igen ;) Har hållt på med höbergning hela helgen och vilken värme det har varit..Herregud. Mina underbara hästar har fått stått i 3 dagar beroende på höbergningen och självklart denna värme. Så nu hoppas jag...

Av Carolina - 18 juni 2009 15:47

Tänka sig att det är midsommar imorgon, kan man ju knappast tro med denna kyla och dåliga väder. Men vi får  hoppas på en kanon sommar resten av tiden som finns kvar!   Vad händer på midsommar då? Ja, hemma hos mamma å pappa å mysa lite samt på lörd...

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om MIN blogg?
 BRA!
 DÅLIG!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards