Direktlänk till inlägg 15 augusti 2008

EM Österrike!

Av Carolina - 15 augusti 2008 10:45

Ja äntligen så börjar allt lugna ner sig lite. Så nu ska jag försöka skriva ihop lite grann om resan ner till EM:et, dock så kommer det inte bli allt eftersom jag inte kan skriva så mycket beroende på att jag sitter på jobbet. Ska försöka låna en dator hemma (min är fortfarande trasig) så att jag även kan få ut lite bilder etc.

Jaha resan ner till österrike har vart lång men otroligt rolig. Jag har träffat många "nya" kompisar. Det skulle aldrig blivit så här rolig resa utan alla som vi åkte med. Ett otroligt roligt gäng.

Jag vill även tacka Jörgen och Cathrin ännu en gång för gästvänlighet och med all hjälp med hästar och skjussen ner till österrike/stadl paura. Utan er så skulle inte resan blivit av!

Resan för mig, Miko, Christian och Mamma jessi började på söndag den 27/7 då vi åkte ner till Cathrin och Jörgen. Vi mötte upp Jossan vid Nyköpingsbro för att åka ner "tillsammans".

Vi kom ner till dem runt 21.30 tiden, det vart alltså många stopp eftersom det var så otroligt varmt ute och hästarna behövde rastas och få vatten. På måndag morgon kom vetrinären till Cathrin och Jörgen och alla hästar gick igenom. Vi började nu vår 3 dagars långa färd ner mot stadl paura i Österrike. Detta är en resa som jag sent kommer glöma om någonsin. Alla våra hästar var så otroligt duktiga stod snällt i bussen. Den som hade mest roligast i bussen var ändå Miko. Min lilla knäppgök. Han brukar annars  stå lös överallt och ingenstans. Alltså är han aldrig uppbunden i transporten heller. Däremot i bussen så satt dem fast med två kedjor på vardera sida om huvudet. Miko tyckte detta var AS RRRRROLIGT och as coolt så han slängde upp o ner med huvudet för det skramlade så otroligt kul i grimman. Han tyckte även att det var sjukt roligt att stå så nära fönstret som möjligt!! haha. Ja vi skrattade faktist ett ex antal ggr åt honom eller hur Linda o Jossan.. För detta är ju jätte rrroligt. haha.

När vi var nere i Lipezig så hade hästarna åkt båt ifrån trelleborg till rostock. Det var inga problem alls för dem. Lipezig var jätte jätte vackert. Fina boxar och mycket vackert gamalt stall. Jätte trevliga männsikor.

Vi åkte från Lipezig kl 2 på natten eftersom värmen var olidlig för hästarna. Så vi ville starta tidigt så vi slapp den största värmen.

Väl nere i stadl paura. ÅÅÅ gud va vackert det var. ÅåÅÅÅ vilket ridhus ojojoj om man hade det. Lyssnade med en människa hur mycket det hade kostat att bygga upp och hon svarade närmare 30 miljoner kr. helt sjukt.

Tävlingarna var oxå jätte bra, dock va det lite fusk här och där men men.

Jag kommer att gå in på tävlingarna mer senare. Så hålla ögon öppna för fortsättning följer.


Kramar

Carro o Miko

Bild på miko när han ligger o vilar i vår solen

 
 
Jossan

Jossan

16 augusti 2008 14:57

Halloj bruuden!! F-n va kul att du bloggat igen! Ja guud va vi garvade åt Mico som låssades sitta i finkan *LMFAO!!!* hahaha!!!
Hoppas du får en superskön semester! & glöm inte fixa flickr.com ! =) Kram Jossan & Diesel!!

http://www.aagrenarabians.com

 
Jossan

Jossan

14 september 2008 16:21

Hej bruden! Saknade er i Strängnäs igår! Allt bra? Kram!

http://www.aagrenarabians.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 22 juli 2010 13:22

Hej på er alla därute. Ett helt år har gått utan något blogginlägg.. Tiden går så fort så att man inte hänger med riktigt. Har hänt en del saker under tiden jag inte skrivit, jag har exempelvis blivit mamma till en underbar lite pojke som nu är...

Av Carolina - 2 juli 2009 07:57

Men ack så varmt, igår fick mina underbara vänner stå. Dom såg så trötta ut när jag tittade på dem i hagen, så jag bestämde mig för att lägga ner min energi på min tomt som ser ut som 7 svåra år i ett nöd år. Nä kanske inte så illa men ändå. Klippte ...

Av Carolina - 30 juni 2009 08:42

Gud så underbara hästar jag har, jag blir mer än pirrig i magen varje gång jag tänker på dem.. Helt otroligt hur mycket jag älskar dem. Undrar ibland vad jag skulle göra utan dem.. Hihi, låter lite som ett förhållande, men det är det ju nästar iof. M...

Av Carolina - 29 juni 2009 10:42

Halloj allesammans! Nu äntligen skriver jag igen ;) Har hållt på med höbergning hela helgen och vilken värme det har varit..Herregud. Mina underbara hästar har fått stått i 3 dagar beroende på höbergningen och självklart denna värme. Så nu hoppas jag...

Av Carolina - 18 juni 2009 15:47

Tänka sig att det är midsommar imorgon, kan man ju knappast tro med denna kyla och dåliga väder. Men vi får  hoppas på en kanon sommar resten av tiden som finns kvar!   Vad händer på midsommar då? Ja, hemma hos mamma å pappa å mysa lite samt på lörd...

Ovido - Quiz & Flashcards